Gå til innhold

Etter bhg.tid/middag- hva gjør dere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

krever deres mye aktivisering fram til leggetid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bygger lego (evnt andre leker), går en tur ute, handler mat (digger handlevogn), bader, o.l. og ser på Drømmehagen kl.1730.

Skrevet

leker, ser film(min er besatt av biler), er ute hvis været er bra(gidder ikke ut hvis det regner, han har vært ute masse i bhg), bader(dette tar en time her han elsker å bade)

Skrevet

Omtrent det samme hver dag. Kommer hjem (han leker, jeg ser home&away), så begynner jeg med middag, han blir gjerne utålmodig da å får litt frukt, spiser middag, leker litt inni mellom (stortsett ganske sliten, så han trenger endel aktivisering), ser drømmehagen, kveldsstell, kveldsmat og god natt :D

Skrevet

Tja, hvis hun fikk lov, ville hun sett tv hele tiden (18 mnd) men det kan hun selvsagt ikke, så det tar en god del aktivisering til for å prøve å få henne i godt humør.. ganske slitsomt for tiden det der, for uansett hva vi finner på så finner hun enten fram dvd-covere og vil se på de, eller hun går til pc'en og vil kikke på drømmehagen eller pingu etc der..

Vi sliter litt akkurat nå, men må jo bare være litt standhaftige.

Skrevet

Etter barnehagen leker hun på kjøkkenet mens vi lager middag, vi spiser middag og tiden går, så blir ikke så mye aktivisering på ettermiddagen.

Hun er trøtt ette bhg og roer seg selv ned før hun skal legge seg mellom 18-19, leker litt med lego eller bamser/dukker, den viltreste leken gjør vi unna før ettermiddagen, da har hun mest energi :)

De dagene hun ikke er i bhg er stort sett like som de dagene når hun er i bhg, eneste forskjellen er at hun har mer energi de dagene vi er hjemme, så da må vi aktivisere mer utover hele dagen!

Skrevet

Vi lager middag og leker samtidig, spiser, leser, ser drømmehagen, leker med ballen eller bilen, spiser kveldsmat, leser eller leker også er det kveldsstell som innebærer bading+++

Skrevet

Kommer hjem fra bhg til middag på bordet, bruker gjerne lang tid ved bordet for han elsker mat. Etter middag tegner vi, leker med lego, biler, leser bøker, så ser vi drømmehagen, ikke alltid han følger noe særlig med men andre dager sitter han på fanget og ser. Etter på det er det liten kvelds og så begynner kveldsstell som ender i boklesing og en sang på sengekanten. Tiden går fort hver eneste kveld.

Skrevet

Mini og jeg er ikke hjemme fra bhg. og jobb før kl. er 16.15 ca. Så da er det ofte å få på en klesvask, ta enkelte ting i hjemmet. Pluss at jeg prøver å få tid til å leke litt med sønnen min.

Så er det middagstid. Da prøver jeg å få han med på matlagingen, eller så sitter han ved middagsbordet og tegner eller noe.

Så spiser vi. Etter det tar jeg oppvasken kjapt.

Så leker vi litt, ser barnetv og tar kveldsstell (eller omvendt). Så sitter vi sammen i sofan og bare koser oss litt, roer oss litt ned, før han skal legge seg. Kvalitetstid =D

Å jeg har uendelig dårlig samvittighet for at jeg ikke kan gi han mer oppmerksomhet etter jobb. Men prøver å få han med på alt jeg gjør som klesvask o.l. Han har også fått egen støvsuger, så det er stor stas å hjelpe til :o)

Skrevet

20mnd

Vi har ik bhg heller vi da, men siden jeg er gravid og ekstremt "tung" + har bekkenløsning blir det ikke gjort mye på ettermiddagene gitt. Hun er flink til å leke selv da. Formiddagene gjør vi husarbeid og går på besøk etc.

Hun ser yndlingsfilmen sin nesten hver ettermiddag, "lager middag" på lekekjøkkenet sitt, triller dukkevogn og tegner litt eller bygger lego, alt ettersom.. Har også en barne-pc som hun trykker på hvis jeg sitter på laptopen :)

Jeg har sinnsykt dårlig samvittighet for at hun er så lite ute, men det er så lite jeg kan gjøre for å endre det akkurat nå.. Når våren kommer blir det mye lettere - både fordi det er lyst når pappaen kommer fra jobb, og at jeg da forhåpentligvis er kvitt bekkenplagene og kan bli med ut og leke!

Skrevet

Nei, de krever ingen aktivisering fra vår side, det klarer de fint selv:)

Her går det masse i lesing, perling, dukker etc fram til barnetv. Rolige aktiviteter etter en dag i bhg med masse inntrykk. Noen rolig timer før barnetv, og da begynner minstejenta (hun er 18 mnd) med kveldsstellet. Når hun er lagt kl 19, leses det for eldstejenta (4.5 år) i en liten halvtime før hun steller seg og legger seg.

En ettermiddag i uka er vi i idrettshallen der eldstejenta går på turn, da er vi hjemme ca 17.15, og starter da med middagen. Disse ettermiddagene blir det ikke tid til så mye annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...