lissi33 Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har fått beskjed om at jeg har rester av slimhinnen igjen etter utskrapning. Jeg lurer på konsekvensene av dette om jeg blir gravid på nytt!? Kan jeg bli gravid på nytt? Hvilke garantier har jeg for at dette forsvinner ved neste mens? Det var for lite til at de ville ta ny utskrapning på meg. Har du opplevd dette? Kom det ut av seg selv? Er sluttet å blø nå.
tjorven- nr 3 Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 jeg svarte deg på den andre tråden =)
Lillevenn33 Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Har hatt en mens allerede, men har fortsatt rester igjen, akkurat som deg for lite til at de gjør noe med det. Det skal visst komme ut ved neste mens. Jeg blør fortsatt litt. Jeg tror ikke jeg kan bli gravid med rester inni lovmoren egentlig.
lissi33 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2009 Ikke noe særlig å høre at du enda har det, selv etter en mens. Jeg klarer ikke slappe av før jeg er ferdig med dette og alt er i orden. Har du spurt legen hva som skjer? Om man kan bli gravid?
lissi33 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2009 Tjorven: Tenkte det var best å lage en egen tråd på det å ikke kuppe hennes tråd. Takk for svar. Høres ikke bra ut det du forteller og noe sier meg at jeg ikke er ferdig med det første. Alt som har gått galt har gjort det. Jeg er livredd for å ende opp steril etter dette. Tar på å gå sånn å vente! Håper det ordner seg for deg snart, tatt lang tid nå! Klem
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Hej Jag hade åxå rester kvar etter utskrapningen jag var på 2 augusti. Dette fann de ut 11 uker senere å fick då ny utskrapning. Det visade sej att det var morkakerester vilket gjorde att min HCG, 11 uker etter MA, var på 16. Efter andra utskrapningen fick jag time 6 uker senere for hysteroskopi, där hade de funnit lite rester igen å lovade då att nu var allt ute. Efter detta har min kropp fungerat helt som den skall så tror verkligen att det e över. Men som sagt tog mellan 17-18 veckor å tre utskrapningar för mej. Hoppas dina rester kommer ut med mensen.. mina satt så gott fast pga att det va morkakerester så därför kom det inte ut. Lycka till=)
lissi33 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. januar 2009 Ja det skal ikke være så lett! Jeg har vel ingen tro på at det kommer ut av seg selv. Men det var 7 mm og da sier de at de ikke skraper oppå det igjen. Herregud!!! 3 utskrapninger?? For en påkjenning. Man føler jo at man aldri blir ferdig! Jeg vet hvordan det er å gå sånn, dag etter dag. Hun som opererte meg sa at alt var ute. Det stemmer jo ikke. Om det ikke kommer ut med neste mens så får jeg kanskje ta en runde til med cytotec da. Men tviler på det fungerer, jeg har jo hatt to runder og en utskrapning uten at det gikk! Jeg er så lei.
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Det e just det.. när jag ringde Ullevål å sa att jag 5 uker etter utskrapning fortfarande testade positivt fick jag svar: det e helt normalt. Va hos privat gyn som sa att jag hade 9mm rester kvar.. detta var ca 6 uker etter utskrapning. Efter 11 uker ringde jag å tvingade til mej en UL hos Ullevål å då hade jag 3x3 cm. Efter andra utskrapningen sa de att allt va ute men så 2 uker ettre den hade jag en ny UL å då var det fortfarande 2x2cm kvar.. De sa då att de gör utskrapning i blinde och därför vågade de inte ta så mycke andra gången.. därför fick jag hysteroskopi där de hade kamera tilstede när de fjernet det siste. Men ja detta var en otroligt tuff tid.. iallafall med tanke på att de vid första utskrapningen menade att jag säkert skulle vara gravid igen i september. Är inne på vår första pp nu, alltså 5mnd efter MA.. Jag har bett om ny ultralyd nå så jag själv kan se att allt e ute.. kommer aldrig lite 100% på vad legen sier efter detta känner jag. Nu är ju min historia ganska så ekstrem å som jag förstod det så sker det inet att man har 3 utskrapningar.. så ant så kommer dina rester ut med mensen=) Kram
lissi33 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2009 Huff Høres ikke betryggende ut, jeg føler at alt som kan gå galt har gjort det! Jeg gir det 1 mens, ikke mer! Etter det tar jeg ultralyd og så krever jeg en ny utskrapning. Nesten så jeg vurderer en ny runde med cytotec. Men det orker jeg ikke nå, er blitt blodfattig. Hb på 9,9, den var på nesten 14. Fjernet de virkelig 2x2 mm i narkose? Høres horibelt ut! Hun sa til meg at alt var ute. At det kunne de kjenne! Vel, det stemte IKKE!!!
Lillevenn33 Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 Dette er ikke noe greit nei! Jeg har nå nesten sluttet å blø 3 dager etter EL (EL nr 2 etter MA). Fikk ut en klump med morkake dagen etter EL, og jeg håper at det var det siste. Jeg har IKM om 11 dager, er veldig spent men tror egentlig ikke det blir noe. Men fordi jeg har sluttet å blø har jeg blitt litt mer positiv (men ikke veldig!). Det er en stor sannsynlighet at de restene du har kommer ut med neste mens. Min gyn vil ha meg inn rett etter neste mens for å sjekke om alt er ute, kanskje du kan gjøre det samme? Det som er mest kjedelig med MA er ventetiden etterpå synes jeg (utenom selve aborten da), følte lenge at jeg aldri skulle komme i gang igjen med prøvingen.
lissi33 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 21. januar 2009 Ingen stress: Akkurat sånn jeg også føler det. Blir liksom aldri ferdig. Først skal man blø i 4 uker, har jo hatt to uker med cytotec først, så utskrapning. Så venter man fælt på at man skal slutte å blø! Så nå må jeg vente til restene kommer ut i tillegg? OM de kommer ut. Jeg skal helt klart ha en kontroll etter første mens. Når kommer den tro? 26 dager etter første cytoteckur eller utskrapningen? Tørr du å prøve selv om du har rester?
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 Nej. inte 2x2mm utan 2x2cm!! Bra att du tänkt ta nytt ultralyd.. å tror nog att dina rester kommer ut med nesta mens! Som sagt mitt fall var väldigt väldigt ovanligt.. många av de jag mötte på ullevål (sykepleier) hade aldrig hørt om 3 utskrapningar så.. Massa lycka till.. hoppas kroppen din ordnar upp i detta å att du snart har en ny liten spire i magen=)
Lillevenn33 Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Nå har jeg begynt å blø ordentlig igjen, så dette tar virkerlig aldri slutt! Regner med at alt kommer ut ved neste mens. Vi har prøvd ja, og det er jo litt skummelt, men tror ikke det blir noe uansett. Synes dette er virkelig kjedelig! Everest, så kjipt at du måtte ta 3 utskrapninger. Det er ikke noe gøy dette her.... En liten trøstetanke som jeg har: Når jeg forhåpentlig blir gravid neste gang og får et barn, da er alt dette glemt! (selv om det er kjipt når det står på..)
lissi33 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 21. januar 2009 2x2 CM ja.. det var betryggende å høre! hehe.. må le litt! Ja alle sammen! Vi kan ikke gråte over spilt melk! Nå er det på han igjen! Positive tanker så er det lettere å bli gravid (selv om nedturene kommer i ny og ne, så får vi prøve så godt vi kan) Klem til alle, og la tante rød komme til alle så fort som bare rakkern!!
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 22. januar 2009 #15 Skrevet 22. januar 2009 Sant sant=) Jag började på akupunktur å det kan jag rekommendera!! Hon jag går hos är jordmor så man kan prata med henne, få råd å efter jag började där stabiliserade min syklus sej så el kom när den skulle å el när den skulle. Detta var otroligt skönt med tanke på att jag gick 13 uker utan mens! Jag är helt säker på att vi alla kommer bli gravida om inte allt förlänge å att det kommer gå super bra=) Nej nu ska jag på jobb=)
Emmj Skrevet 22. januar 2009 #16 Skrevet 22. januar 2009 Nå har jeg ikke vært til lege å fått sjekket det som skjedde med medg denne måneden - men jeg hadde utskraping for 3 mnd siden, sjekket 6 uker etterpå om rester, men det hadde jeg ikke, sa de.. Fikk ikke mens før 2 mnd etterpå som var helt normal mens. men nå, 3 mnd etterpå fikk jeg den 2-ukers blødningen med fullt av klumper og lerver i! Dette bare må jo være rester! Kan ikke forstå noe annet! uansett, så har jeg ikke klart å bli gravid og har hørt at "rester" kan være det som gjør det til.. tror det er fordi egget får ikke til å feste seg ordentlig om ikke alt er kommet ut, men nå er jeg ikke sikker altså.
lissi33 Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #17 Skrevet 22. januar 2009 Emmj. Ja jeg tror også at alle rester MÅ ut, og at det er en fordel å vente på at dette er i orden! Jeg syns alle burde fått sjekket at alt var i orden, for slik jeg ser det så har man ingen aning. Jeg blødde som en gris da jeg tok cytotec men selv ikke lille embryoet på 4 mm kom ut! Jeg mistet så mye blod at jeg nå er nede på 9 i blodprosent. Alt dette for ingenting. Hadde jeg ikke fått sjekket dette hadde jeg kunne gått med babyen i mndsvis. Det som avslørte dette var jo privat ultralyd i uke 13. Skulle jo gått til uke 18. Da hadde babyen vært død i 7 uker allerede. Jeg var uviten, og dette som har skjedd meg skulle aldri skjedd! Dette er ikke vanlig prosedyre, og det skal ikke være sånn! Runde nr 2, burde jeg banket i bordet og sagt at det ikke var aktuelt med en runde til. Hadde jeg vært sendt til uskrapning med en gang hadde jeg ikke mistet så mye blod. De burde skjønt at i uke 13 så sitter dette rimelig godt fast. Jeg vil at alle krever å få sjekket ting! Jeg syns også dere har rett til å si nei til hjemmeabort!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 22. januar 2009 #18 Skrevet 22. januar 2009 hei;-) jeg hadde rester som gyn sa ville komme ut ved første mens...det gjorde de ikke...gikk to sykluser med småblødninger og stikninger, og hadde samleie innimellom...3. mens var som en atombombe..ekstremt krafrig og restene kom ut..fikk mensen en gang til etter dette, og deretter ble jeg gravid;-) masse lykke til alle sammen...håper kroppen kommer i gjenge igjen, jeg vet hvor slitsomt det er å gå sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå