Gå til innhold

Madrass i naturstoff??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle:) Er 23 uker på vei med mitt første barn. Så lurer jeg på om noen vet noe om hvilke madrasser som er best? De fleste madrassene jeg har sett på består av polyester. Kunne tenke meg en som var av bare bomull,eller andre naturstoffer. Har dette noe å si? Å finns det i det hele tatt? Har bestemt meg for å bare kjøpe klær av bomull,lin,silke,ull osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i nøyaktig samme posisjon og lurer på det samme.

Hva kan dere anbefale til den lille jenta mi?

Skrevet

Har sett litt på internett nå, og funnet ut at norges astma og allergi forbund annbefaler noen madrasser som heter Dry Kid,men disse er av polyester. Det s¨tår videre at bomull trekker til seg fuktighet og at d er mye større sjanse for sopp,mugg,midd dannelse i bomullsmadrasser.... forvirret..

Skrevet

En venninne av meg skrøt veldig av madrassen de hadde til minste. det var vist noe lag på lag med ull eller noe sånt. Husker ikke hva den heter, men det burde jo være mulig å få tak i på babybutikker ol.

Skrevet

Det finnes økologisk sengetøy ihvertfall :-)

Ps.Omlag 25 prosent av alle sprøytemidler på verdensbasis brukes på konvensjonell bomull.

(artikkel fra dagbladet)

Skrevet

De har sikkert mye å velge mellom i butikker ja, men syns det er greit å finne ut litt på forhånd. En selger vil jo prøve å selge sitt produkt uansett. madrassen fra Dry Kid var også lag på lag. Det er bare at disse "high-tech" madrassene inneholder stoffer som jeg ikke vet hva er.. Men gjerne er det ikke så farlig alikevel...siden allergi og astma forbundet annbefaler det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...