Gå til innhold

Budsjett pr mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

sitter og prøver å regne over hvor mye penger vi har å rutte med..

Hvor mye har dere etter faste utgifter er betalt?

Hvor mye "bør" man ha? sånn til mat og til å leve, uten de store utskeielsene, men likevel til salt i maten ;-)

Til en familie på 4.

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Vi var akkurat i banken å satte opp budsjett og kontoer osv.

Har en felles regingskonto hvor vi fører over 22.500 kr pr. mnd, dette dekker huslån og alle regninger som kommer i løpet av et år.

Absolut alt.

Matkontoen fører vi over 8500 kr til pr. mnd. Denne kontoen har to kort hvor vi har et hver.

Dette er utifra et system banken bruker hvor vi har lagt inn 2 barn og 2 voksne.

Etter dette sitter vi igjen med ca 7000-8000 kr som vi fritt disponerer til hva vi vil + at vi setter av noe til sparing.

Skrevet

Vi har en fast overføring på ca 12 000 kr til matkontoen vår. Disse går til mat, bleier, diesel, vanlige husholdningsartikler (vaskepulver, shampo, såpe ol), og ett og annet nødvendig klesplagg. Vi er 2 store og 3 små i familien. Etter dette + faste regninger har vi igjen ca 6000 kr som vi prøver å spare. Synes vi har det greit jeg med tanke på hor mye lån vi har nå i en mellomgangsfase.

Skrevet

Vi har bare 1 inntekt nå fordi jeg er hjemme med sønnen vår+pluss gravid med nr 2 og har fått engangsstøtten... Vi har 10.000 ca igjen etter betalte regninger. 4000-4500 går til mat og resten går litt til sparing og litt til ting vi trenger eller lignende. Vi bruker ikke mye penger månedlig på annet en mat og regninger. Kunne brukt noen 1000 på klær og ting og sånn men vil heller spare de ellers bruker vi de på kos som en helgetur med familien eller lignende.Vi har ikke veeeeldig mye å gå på men med bare 1 inntekt synes jeg vi klarer oss kjempebra! :)

Skrevet

Vi blir 4 stk i mars.

Vi har ca 21000 i faste utgifter pr mnd.

Sitter da igjen med ca 10 000 som skal dekke mat, bensin, klær, sparing osv

Klarer oss veldig greit egentlig, men det kan bli trangt hvis vi ikke har lagt av penger til eks studielån og strøm - de regningene som kommer ca hvert kvartal. Da havner vi bakpå et par mnd, så vi prøver å være litt flinkere der :)

Men synes vi klarer oss bra til tross for at gubben har gjelsordning og bare får utbetalt 8000 i mnd :)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Da ser det ikke ut som vi er helt på jordet heldigvis, vi lever så og si på en inntekt vi og, studelån er ikke så mye å skryte av..=/ Nå må vi bytte bil ettersom vi blir 4 og må begynne å tenke litt budsjett.. Så takk igjen, da har jeg fått en liten pekepinn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...