Randis Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Noen som har prøvd å vaske ulldyna i voksiposen? Jeg har bare levert den inn til rens før slik at jeg er litt usikker om jeg tørr å vaske den. Noen som har gjort det? Brukte dere milo eller vaskemidler fra barnebutikk? Ble resultatet greitt?
3snuppeliner Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Jeg gjorde det for få dager siden og resultatet ble strålende=:-) Brukte ull-programmet på vaskemaskinen og vanlig Milo..
Snuppa & llillebror Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Tromlet du den tørr da?? Litt skeptisk til å vaske den selv jeg og se...men blir jo dyrt å rense den hver gang...
Randis Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2009 Lurer jeg på og. Tror ikke jeg vil tromle den, men vil gjerne høre om det blir bra resultat.
3snuppeliner Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har et eget ull-program på vaskemaskinen og det er det viktig at du bruker. Det vasker og sentrifugerer mere skånsomt. Vi har varmtvannsbereder som er sånn passe varm på toppen og der fikk dyna ligge og tørke et par dager. Tror ikke jeg hadde turt å ta den i trommel.. Lykke til=:-)
manina♥♂ ♀ ♂♥ Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Vaska den også på ullprogr. med milo,hvorfor i alle dager skulle ikke det gå bra?
Mage Mi Sa Jo Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 dette er hva voksi andbefaler selv. http://www.voksi.no/view_others.php?id=11
3b@rnsmor-30* Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 jeg har også gjort det, og den posen stinka våt sau etterpå.. sendte den på rens og det ble noe bedre.. men fortsatt ikke helt borte.. lukta kom igjen omd et var litt fuktig luft..
elikatt -mamma til 4- Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 Det er de nyere voksiposene som kan vaskes i maskin, slik beskrevet på voksi sine sider, litt eldre poser må renses. Min pose er 6-7 år gammel, og jeg tar ikke sjansen på å vaske den selv, så jeg sender min til rensing.
Randis Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 21. januar 2009 Min voksipose er 10år. Kjøpte den til størstegutten den gang. Noen som har prøvd seg på en så gammel pose?
gutteklubben grei Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har en voksi fra 2002, som jeg akkurat har vasket dyna på. Ullprogram 30 grader med Milo, og så tørket jeg den foran vedovnen. Den luktet ikke sau etterpå og var så god som ny :-) Dessuten farget jeg trekket fra blått til svart, og den ble kjempefin. Ettersom snorene og voksi-merket er av syntetisk materiale så holdt de seg brune, så posen ser ut som den er kjøpt svart :-) Brukte Nitor farke og fix-salt som jeg kjøpte på Meny.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå