scoobydo Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Hei! Sniker fra 2 trimester, er 26 uker og lurer på når man eventuelt bør begynne å smøre seg inn med jordnøttolje nedentil?
mammaen til 2+1 Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Hahaha det har jeg helt glemt av... iik.. skulle nok ha begynt med det for noen uker siden.. Hadde jeg vært deg ville jeg begynt i uke 30+ eller noe.. men du kan jo høre med JM neste gang du skal dit. =)
mammaen til 2+1 Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har forresten fått en flaske med weleda fødselsforberedende olje som har stått å støva ned i skapet.. men regner med at jordnøttolje gjør samme susen.. =)
endelig igjen Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Hvorfor skal man egentlig gjøre dette? For å ikke sprekke så mye?
scoobydo Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2009 det skal vel hjelpe mot å sprekke ja?! Skal til jordmor om 2 uker, kan spørre henne da... er da 28 uker ca...så er vel ikke forsent å begynne da
Lukas <3 Ella <3 Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 på weleda fødselsforberedende olje står det at man skall bruke den fra uke 34.... Veit ikke om dette gjelder alle oljer men står så på den ihvertfall:)
imami Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Min jordmor sa at jeg burde begynne 4-6 uker før termin, og man kan gjerne bruke en vanlig olivenolje. Ikke nødvendig å kjøpe dyr spesialolje. Det er først og fremst mellomkjøttet (dvs mellom skjedeåpningen og anus) som skal masseres, og vi gjør det for å forebygge rifter ja :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå