Snabeltann Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Dere som har fått diagnosen tidlig, når forsvant kvalmen? Jeg fikk diagnosen i uke 8 sist, og forsvant i uke 30. Nå er jeg bare i uke 7 og har holdt på halvannen uke allerede, fikk diagnosen i går. Skal prøve en uke med kvalmestillende, hvis ikke blir jeg lagt inn. Får ikke spist og drukket nok. Kan noen plis si meg at det går over før uke 30!! Jeg vet ikke om jeg holder ut!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 For min del begynte det i slutten på uke 6 og er fortsatt kvalm og kaster opp. Er 15+6 idag. Den mest ekstreme kvalmen gav seg 14+0, nå er jeg stort sett kun kvalm på morgen og kveld. Ikke hele dagen som tidligere. Så håper det roer seg nå for min del iallefall
Snabeltann Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2009 hoff.. håper du blir bedre. jeg har det verst på natten, (sover maks en time i strekk, får jeg må ligge en time på badet) morgenen er et mareritt, løper og brekker meg mellom matpakkelagningen, må berenge en time på å smøre den.. så går det slag i slag hele dagen, men har ofte en time som er fin rett etter middag.. så begynner det igjen. satt hos legen med spyposen i går. kan ikke kjøre bil, ikke gå i butikken, ikke hent og levere sønnen min, orker ikke snakke i telfonen. For et hundeliv.
Randis Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Jeg hadde det i de to gutta mine sine svangerskap. Fra ca uke 4 og 5 og til og med fødselen. Nå er jeg gravid med ei pie og jeg er kvalm, men det kan ikke kalles kvalme etter hypermesisen. Er nå i uke 29 og nyter bare tiden. Det jeg vil si er at det kan være så forskjellig. Håper det gir seg fortere og lettere denne gangen. Hold ut. Lykke til!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 For min del er det ro og hvile som skal til. Ikke det at det hjelper så mye når man bare kaster opp, men nytter i alle fall ikke stresse. Kanskje litt vanskelig for din del siden du har en sønn å ta vare på også. Men kjenner igjen det der å ikke orke noenting ja. Bare det å snakke i telefonen blir man kvalm av... huff
scoobydo Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Jeg ble kvalm i uke 6, kastet opp frem til uke 17-18. Har vært fin frem til nå (uke 26).. men merker at kvalmen kommer sigende igjen... spesielt om jeg blir sliten...!
Månefeen ♥ Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Hos meg begynte det i uke 7, ble lagt inn i uke 13, det hjalp med total ro og intravenøst. Kvalmen er der hele tiden, men kaster opp og alt vrenger seg totalt dersom jeg stresser litt. Er i uke 24 nå, vært fin en uke ca men idag er jeg helt på bærtur igjen. Slitsomt men gleder meg sååå mye til shnuppa mi kommer til verden i mai
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Gav seg i uke 24-25 - da forsøkte jeg homeopat med god virkning. Før den tid hadde jeg prøvd medisiner fra legen og akupunktur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå