Gå til innhold

Hvordan går det med dere junimammaer?


Mamma til gullgutt

Anbefalte innlegg

Bare et lite forsøk på å holde litt aktivitet oppe her, 7 måneder etter:)

 

Min lille gutt er ikke så liten lenger, og jeg synes tiden flyr. Fra å være den lille babyen som lå helt stille i armene mine, har jeg nå en ivrig kar som eker seg rundt omkring i hele stuen. Fantastisk moro, men jeg skjønner at det kan bli travelt etterhvert som hastigheten øker...

 

Han spiser nå tre måltider med fast føde hver dag, og etter mye styr har han nå endelig blitt fortrolig med mme og flaske. Det gir litt etterlengtet frihet for mor:) Puppen er likevel en favoritt ennå. Ammer flere ganger daglig, og fremdeles må vi ha et nattmåltid i 3-tiden hver eneste natt.

 

Ellers er det mye utendørsaktiviteter på oss, da vi bor i Florida, Usa. Var i Norge i julen, og for en liten kar som ikke er vant til å ha særlig mye klær på seg, ble møtet med kulde, ulltøy og kjeledress nokså brutalt. Men til podens ville protester klarte vi å lure på han både to og tre lag med klær. Det var litt artig å se ham med røde roser i kinnene - det er noe han ikke får her. Likevel må jeg innrømme at det er deilig å kun ta på en body og kanskje en bukse, før vi er klare for å gå ut.

 

For mor som er b-menneske, er det litt tungt å stå opp kl 06 hver morgen, men da er lillemann helt klar for å møte dagen. Våkner av at han ligger og pludrer i sengen sin, og det er vel få ting som er så deilig å våkne til som det. Så da er det bare å sette i gang med leking, lesing og spising - for det er jo mye det det går i - i tillegg til soving.

 

Hadde vært fint hvis noen andre ville fortelle litt om sin hverdag? Kanskje har vi ting vi lurer på, erfaringer vi vil dele?

 

Ha en strålende dag, junimammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Det går fint med oss. Tida flyr av gårde. Skal begynne å jobbe igjen i mars, både gleder meg og gruer meg på samme tid.

 

Jenta vår har blitt stor, 8,5 kg og 70 cm. Hun får et middagsmåltid og et grøtmåltid, ellers er det puppen som gjelder. Den første tanna dukka opp her om dagen, så nå er vi i gang med tannpuss.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her går det veldig bra...Tiden flyger....

Travelt heime med 3 små....elste blir 4 nå i februar og gler seg stort til selskap..

Emil har litt 7 mnd og stor gutt....101040 g og 73 cm....

Han et 3 måltid om dagen,og masse pupp...hehe..veldig glad i puppen, og vil ikje ha flaske....!!!

 

Begynte å jobbe igjen i januar, og det var litt godt å komme seg ut av huset og tenke på litt anna...Faren har pappapermisjon=)

 

Ingen tenner enda.....!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...