Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 ...nå blir mellomstedatteren 18 neste år, og hun er livredd for å få ødelagt kredittverdigheten sin som søsknene sine. Hun har nå spurt meg om hjelp.., men jeg vet ikke helt hva som kan gjøres... Er det noen mulighet for ekstra sikring hos kredittselskapene? Hun åpner telefonab., bestiller på postordre o.l i barnas navn, ved å forfalske underskriften deres. Ingenting blir selvfølgelig noen gang betalt. Googler og googler, men finner ingenting om dette. Vet ikke engang hvordan jeg skal formulere meg..men håper dere forstår:)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Annmelde moren sin så snart hun finner ut at hun kjøper eller gjør noe annet i hennes navn. Og ikke vær dummsnill bare for at det er moen sin for det er livet hennes det gjelder. kanskje du kan spørre om dette inne på juss buss.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Hvis ikke dattra vil anmelde moren sin, så kan jo du gjøre det! Si til mammaen at hvis hun roter med penga til ungen sin kommer du til å anmelde tvert! Det er fengselsstraff for forfalskning av underskrift, så kjør på snille menneske!!!:-) Har ei venninne hvor faren hennes gjorde det samme, helt utrolig hva noen voksne mennesker kan gjøre....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Jeg er ikke helt sikker på hvordan det fungerer, men du kan legge inn en slags sperre på navnet ditt så du ikke får godkjent en kredittvurdering. De fortalte om dette på Luksusfellen på TV3, kanskje det står noe på nettsidene deres? Der var det en mann/gutt som stadig kjøpte ting på kreditt, og han ble rådet til å legge inn en sperre på navnet sitt, så neste gang et kredittselskap sendte inn en kredtittvurdering på han så ville han ikke bli godkjent. Han kunne selv når som helst heve denne sperren igjen siden det var han selv som hadde satt den der.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 kjempebra! Tusen takk for tips:-) Jeg kan ikke anmelde moren, hun er gal og psykopatisk, og de fleste er redd henne.. snill som et lam helt til noe går henne imot, da blir hun satan selv. Eneste mennesket i verden jeg er redd for er faktisk henne, hun eier ingen hemninger Og barn er selvfølgelig glad i foreldrene sine uansett. En gang meldte jeg henne til barnevernet, pga omsorgssvikt så til de grader, og frtvila som de var sa de at hun hadde fått hele 12 (!)bekymringsmeldinger på henne, men at de aldri klarte å ta henne, UTROLIG!!! Hun snakker folk trill rundt og virker som verdens snilleste....Dette er jo barnevernet klar over, så det er helt utrolig at ikke de tar henne! Skinnet kan bedra!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Det er faktisk slik at gjeld stiftet før barnet er myndig er foreldre ansvarlig for.. Dette betyr i sin helhet at dersom gjelden starter før barnet er 18, ikke lovlig kan overføres til barnet når det blir myndig. Inkassotrynet:-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Hvis barna er over 18 og et fyller 18 snart er det lite de gjør.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Ta kontakt med et firma som driver kredittvurdering, f. eks Dun & Bradstreet, og forklar problemet. De kan sikker fortelle hvordan man best kan beskytte seg mot dette, evt. henvise videre til rett innstans.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Hun kan kontakte et av de 8 firmaene som har løyve til å foreta kredittsjekker og stenge seg selv ut fra kredittkjøp og andre lån. Det er vanlig prosedyre for de søm frykter identitetstyveri og annen svindel. Har mora allerede ødelagt for henne og hun ikke ønsker å anmelde mora, så kan hun betale ut det som mora skylder, og da skal anmerkningene slettes. Hun kan følge med og ta ting etterhvert som det dukker opp. Hun og søskenene må da også ta ting opp med mora og gjerne hjelpe henne på riktig vei. Vet at det ikke er riktig å utsette barna for, men det er nå engang slik her i verden at noen barn får et stort ansvar tidlig i livet. Trist men sant. De kan også fortsette å betale for mora, slik at de selv unngår å få ødelagt sin kredittverdighet. Eller de kan protestere mot kravene og la kreditorsiden anmelde henne, og overlate henne til politiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå