Gå til innhold

dere som har prøvd lakseolje, please se hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har gått me rier i 3 døgn nå, er sliten og trett..

Vil bli ferdig med dette svangerskapet.

Hadde 1 cm åpning på søndag, å etter at jordmor røsket å letet etter åpningen har jeg fått enda mer vondt i magen og slimer en del med litt brunligt blod i...

Det jeg lurer på er til dere som har prøvd denna olja..

Hvordan virket den hos dere?

Når tok dere den? er 38+1 i dag..

hvordan ble fødsel?

Har hørt så mye negativt om denne oljen, men nå orker jeg ikke mer..

håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo garantert moden med fødsel rundt hjørnet, hvorfor ikke prøve noen av de andre kjerringrådene først? Selv om du har prøvd noen og de ikke virket da vet du jo at nå er du klar. Jeg ville prøvd med det som må være det beste orgasme, er jo ganske enkelt og ufarlig. Denne oljen har jeg hørt mye negativt om, kun få som har positive opplevelser.

Kan være paracet kan lindre nok til at du får sovet litt før det hele starter?

Håper noe skjer snart da, lykke til.

Skrevet

Tror jeg hadde satset på bringebærblad te isteden gitt!!

Skrevet

jeg har også hørt mye negativt, men nå er jeg så lei og sliten at jeg vil heller bli ferdig med det, koste hva det koste vil...

Har prøvd ananas og kanel, men det virket ikke..

Hva anet kan jeg prøve, har liten tro på sånne ting, men prøver alt..

Sex frister ikke siden jeg har så vondt, både oppi der etter jordmor å i magen.. men får vell bare slite meg gjennom det..alt er bedre enn å gå slik vertfall...

Tenkr det at oljen kan gi styrt fødsel, men må nå ver bedre det enn å gå så her i flere dager/uker.. blir vertfall ferdig med det då..

Paracet hjelper ikke..

Skrevet

Er du langt over termin, da?

Skrevet

jeg prøvde det med første mann, hjalp ingen ting, det eneste som skjedde med meg var at jeg satt på do i 6timer:(

da hadde jeg tatt en ss.

Skrevet

Hei på deg. Var hos gjordmor i dag, og fikk beskjed om at på termindagen kan jeg ta tre skjeer laksesrolje, og at dette kunne sette igang sammentrekkninger. Hun sa at lakserolje var det som ble brukt til igangsetting av alle fødsler tidligere. Jeg går til JM ved gynpol, og hun arbeider på føden ved et større sykehus.

Er slettes ikke sikker på om jeg kommer til å bruke denne oppskriften, og hun sa og at tarmen somoftest tømmer seg naturlig i tilknyttning til fødselen.

Hun var derimot negativ til å forsøke noe som helst for å få igang en fødsel før termindato.

Lykke til hva du nå enn velger.

Skrevet

jeg har 2 uker igjen til termin...

Tanyathe:

Hvor langt var du på veu då du tok det?

Var du moden og med åpning?

Skrevet

jeg var over termin hvertfall og var moden ja, men hadde ikke åpning

Skrevet

Stine:

Sa hun noe om hva som var negativt med å ta det litt før termin?

Hvis alt er modent å klart så kan det vell ikke skade å ta det før termin?

Hvor langt er du på vei nå då?

Skrevet

Når en har åpning, sånn som jeg ( 1 cm ) så vil vell det si at jeg er moden også?

Skrevet

hei du..en varm dusj skal visst gjøre underverk.

og husk..man trenger da ikke være to for å få orgasme..=)

forstår at du er sliten og lei..har treog en halv igjen og er kjempe lei. så skjønner deg godt,og når du da er moden m rier...uff

men ville prøvd alt annet før oljen..

Skrevet

jeg ligger i badekaret opp til 2 ganger daglig... er godt der og da, men etterpå er det tilbake til det samme...

Nei er sant det, trenger ikke ver 2 for å få orgasme, men det er ikke noe som frister i det hele tatt nå når jeg har så vondt ( menssmerter ) i magen...

Jeg får vente noen dager til før jeg eventuelt prøver oljen, kommer til å ver så sliten når fødsel setter i gang at jeg ikke vil klare det...

Skrevet

Skjønner det er slitsomt.Men tenk om lakseroljen bare gir deg mer magevondt..Det er normalt å gå med litt åpning, faktisk opp til 3-4 (i følge jm på fødepol, for flergangsfødende hvertfall- nå vet ikke jeg om du er det da.) Det modnes jo uansett, siden du har menssmerer osv- og siden du alt har litt åpning- så er det jo ting på gang.. Litt tålmodighet så..

Skrevet

åååå heldig du som har badekar!!!!!hehe

I mitt forrige svangerskap hadde jeg vondt(hadde vært på sjekk dagen før,men da var det ikke en rie når jeg var på kontroll...men rett før og rett etter) de sa jeg burde ta meg en varm durs/bad... rakk ikke mere enn å sette meg i vannet..så kjendte jeg det åpna seg--sykt vndt,måtte støttes opp og ut i bilen.tok 20 min i bil.når jeg kom frem,hadde jeg full åpning.

Min egen termin var i går,men ul terminen er om 10 dager...jeg er mere enn nok klar for at ting skjer her...men olje vil jeg ikke prøve--hva ed akupunktur ?

Skrevet

Jeg vil ikke prøve oljen, har hørt så mye kjipt om den. Gikk overtid og ble satt igang sist, og overlevde nå det også, så skal vel klare det igjen.

Men, det jeg ville nevne, er at på lørdag var jeg og mannen på spa. Hadde masse forskjellige behandlinger, og avsluttet med massasje. Hun som masserte meg, så rett før vi skulle gå, at hvis jeg ble veldig lei på slutten, måtte jeg bare komme igjen så skulle hun få meg i gang, det hadde hun gjort før. Aner ikke hvordan eller hva hun mente, men skal jammen ringe henne når det nærmer seg. Kanskje du også har noen kreative terapauter i nærheten?

Skrevet

IKKE GJØR DET! jeg fikk en jævli fødsel pga det! rier heeeeele tiden,kroppen fikk ikke tid til å hvile mellom hver rie...og jeg har født før,og første gang var sååå mye bedre enn denne gang... er nå snart 5 uker siden jeg fødte,og blir enda på gråten av å tenke på hvor fæl fødselen var. ei venninne av meg tok og den olja og hun hadde det like jævli...

Skrevet

Jeg vet jeg nevnte dette i en annen tråd for litt siden, men vil bare si det igjen... Venninna mi jobber på apotek, og ho har fortalt meg at man ikke skal ta noen form for avføringsmiddel eller noe før man er helt sikker på at fødselen er i gang. Dette fordi morkaka i verste fall kan løsne... Det er kanskje ikke en komplikasjon man ønsker..

Andre ting som kan hjelpe: modningsakupunktur, sterkt krydret mat, gå i trapper, kjøre over brostein. Hmm... det var vel de jeg kom på i farta. Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Du BØR ikke gjøre det nei.. Du har da enda to uker til termin? Ikke stort å gjøre med dessverre.. Tenk heller på oss som må gå nesten to uker over termin! Du er ihvertfall moden, så da starter sikkert fødseln av seg selv når kroppen din er klar. Lakserolje er vel det som er minst å anbefale for å sette i gang fødsel. Har selv tatt det fem dager før termin ( og er - 10 nå ) og det ble kun en masse doturer.. Det stresser ungen, og kan gi vonde, tette rier, dvs styrtfødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...