ana baroma Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Hva tar man der? Vi har et solingen nå, men knivene er så sløve at de deler knapt potetene, hehe. Vi har Ramona, hardangerbestikk til fint, men egentlig er jeg for at man kan ha det litt fint også til hverdags - så kunne godt ha ønska meg noe i hardangerbestikk til hverdags også. Eller noe annet som er litt kvalitet... orker ikke å bytte ut på ei stund! Noen som har forslag?
Kulå Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Ville ikke brukt finbestikket til hverdags. Hva med et annet merke i hardanger til hverdags da? Eller ikea må vel ha et eller annet brukbart bestikk...
ana baroma Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2009 ja, tenkte å finne noe annet til hverdags, men greit å finne et sånn at vi kan ønske oss det, hehe. Skal jo gifte oss til sommern, så det kan jo hende noen vil gi oss en liten ting:) Og siden jeg er ekstremt opptatt av å ikke få inn FOR mye vi ikke trenger, vil jeg ha en gaveliste med ting og tang i alle prisklasser:) Tror jeg styrer unna Ikea, vil heller ha noe fra Hardanger da:)
NoDoubt Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Ikea har faktisk veldig bra bestikk. Knivene virker ihvertfall;-) Vi har ikea og det er det første hverdagsbestikket jeg er fornøyd med!
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har også samlet Ramona, og det kommer vi til å bruke til hverdags når vi flytter inn i nytt hus. Ellers så blir det brukt så sjelden. Tenker å samle på sølvteskjeer, for vi har oftere kaffegjester.
kaffikanna Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Vi har Fiskars http://www.fiskars.com/wps/wcm/connect/Fiskars_Landing/fiskars/no/no/norway Klikk på husholdning
lÅktiHaUDe Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Vi fikk en koffert med bestikk av svigers Så da ble det finbestikket og hardanger ble hverdags bestikket. Veldig fornøyd med det..
ana baroma Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2009 Takk for tipsene!! Kanskje jeg må revurdere IKEA? hehe. Liker egentlig Ikea, jeg, men synes bestikket er litt kjedelig egentlig;) Får ta en runde å kikke litt kanskje?
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 Vi bruker hardangerbestikk (nora) til hverdags og er veldig fornøyd med det :-) Vi har sølvbestikk til kaffemat (gafler, isskjeer og skjeer), men har ikke noe annet bestikk til middag - kan ikke si at jeg savner det heller.. Knivene våre virker forresten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå