* vannmamma * Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Jeg lurer på hvordan dere med "små" storesøsken organiserer ettermiddagen og kvelden? I tiden mellom henting fra barnehage og legging skal jo "alt" gjøres og det hender jeg synes det blir litt mye turbo. Pappaen er hjemme innen kl 17. Jeg lager som oftest middag mens han leker og koser med storesøster og tvillingene. Vi spiser stort sett i 18-tiden. Føler jeg ofte spiser veldig fort for å få laget grøt til de små. Pappaen legger storesøster 1930 og jeg følger på med tvillingene så snart de har spist og puppet ferdig. Kl 20 er stort sett alle barna i seng. Det går stort sett bra, men jeg har ikke funnet den "optimale" gjennomføringen enda... Kunne være fint å høre hvordan dere andre gjør det, slik at man kan plukke litt her og litt der...
moden mamma Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Tenkte akkurat samme tanken før i dag... burde prøvd å få til ettermiddagen litt bedre.. Den siste måneden har jentene mine flytta tidspunkt for å legge seg til ca 18.30 - og det gir jo litt utfordringer for å få alt gjort i hjemmet vårt før barna sovner. De dagene jeg henter 3-åringen ca kl 16 prøver jeg lage middag før jeg henter han. Det går normalt greit da jentene leker godt alene en stund nå. De liker frst også veldig godt å se på meg lage mat! :-) Om jeg ikke rekker det så lager jeg mat med "god" hjelp av 3-åringen som kutter salat eller gulrot, smaker eller rører - eller rett og slett ser en film. For å rekke spise, gi mat til tv - for ikke snakke om bade alle 3 (ca annenhver dag) må vi spise ca kl 17. Grøt kl 17.30. Bading må starte før 18 - 18.30 er absolutte siste leggetid da de er supertrøtte. Gir flaske på senga. (Bading gjør m&p sammen - da tar vi alle 3. Herlig kos og kaos på badet. Baljer, kar, oljer og bleier i fri flyt.. ) 3-åringen legger seg kl 19. Kreves en del av oss foreldre mellom 17 og 19 - men så er det stort sett stille resten av kvelden. Herlig! Gjett om jeg synker fort sammen så fort værste ryddinga er unnagjort... Da er det pause frem til ca kl 22 da 17 åringen kommer hjem og vil ha til TLC..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå