Gjest Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Sitter her og ser på de klærne jeg har kjøpt og fått i gave til lille nurket.. Har veldig mye i str. 50.. Så ser jeg at flere ikke kjøper så små str. pga de kan være for små om baby er over 50 cm når den kommer.. Hvor mye har dere i str. 50?? Jeg må kanskje dra og bytte noe! Er vel nok med ett par 3 bodyer,strømpebukser og nattdrakter i str. 50? Dette er min første,så er litt blank på dette her:)
flypapir Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har ikke handlet noe i 50 denne gangen, men har arvet litt samt at vi har litt etter storesøster. Nå vet vi at vi får ett stort barn. Jenta vår var 53 cm ved fødsel og han i magen er neppe noe mindre. Du kan jo vente og se hvilken str du trenger når den lille har kommet ut og evt bytte da dersom ting ikke passer?
Elin snart mamma til 3 Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 jeg har littepitt i str 50, litt mer i str 56 (6-8 bodyer den lista der liksom) Har sortert klærne etter str å skrevet opp sånn at jeg bytter det jeg får i større str (evn i klær jeg mangler). Kjedelig om ting bare skal ligge ubrukt! De som gir gave gir jo gjerne med lappen på sånn at vi kan bytte
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 hei... eg hedde ventet med å bytte det til etter at eg har fått, for får du for tidlig og ungen er liten i størelse så ken det vre greit med mange i 50 oxo.... så eg anbefaler at duikke tar av lappene før etter at du har sett korleis han er. får du en unge som gulper heile tiden er 3 bodyer forlite, men sånn veit men jo ikke. Lykke til med den lille når den kommer
birrisj05.02.09 Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har mye i str. 50 og 56, har hatt shoppedilla :S Så håper jeg får høvelig liten baby, så jeg kan bruke alt.. siden jeg allerede har vaska det..
Mammatilsnart3<3<3<3 Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Her har vi kjøpt kun i str 56.
Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Har en hel skuff med str 56, hovedakelig bodyer, pysjamaser og sparkebukser. Har litt i 62, 68 og 74 som jeg har fått, arvet eller kjøpt på salg. Hadde et par plagg i str 50, men de byttet jeg til str 56 etter at jordmord, lege og vekstestimering mente at babyen ligger godt over gjennomsnittet og blir minst 4 kg ved termin( noe som kun er fire dager til og ingen baby ennå!). Om de skulle ta veldig feil så har en venninne som har litt i str 50 som jeg får låne, men tror ikke det skal bli nødvendig.
Trollemor75 Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har litt av hvert, men kanskje litt mye størrelse 50. Jeg hadde en kollega som angret på at hun ikke hadde mer i smått, for babyen var ganske liten og hun måtte vaske hele tiden i begynnelsen for å ha nok plagg som passet. En vennine av meg måtte sende moren til å handle små plagg fordi barnet fikk nærmest panikk av å ha på seg for store klær. Hun hadde ingenting som var mindre enn størrelse 56.
minimee->Trym Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Har kjøpt en del i str 50-56, men bare slik at jeg har nå i begynnelsen. Tror ikke mini blir noe særlig stor siden jeg ikke har lagt så mye på meg heller, iflg JM så er han akkurat passelig! Så har jeg bare litt forskjellig i str 62,68 og 74 som er handlet på salg...
kreps-76 Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har 2-3 bomullsbodyer, 3 bukser og 2 pysjer i str 50. Har pleid å få babyer på litt over 3 kg, og 48-49 cm, og da er str 50 passe noen få uker,og jeg synes det er ok å ha noe som de ikke drukner i, hvertfall til de aller første dagene. Men det er egentlig unødvendig å kjøpe så smått..For de vokser fort, og klærne krymper gjerne litt. Bodyene kan man fint brette opp på ermene, og bruke sokker utenpå sparkebuksene i starten, hvis de er litt lange i beina. Jeg kommer til å bruke mest ull nå, og da har jeg kjøpt str 56/62 og det blir nok temmelig romslig i starten, men jeg har lært av erfaring- så nå bretter jeg heller litt opp i starten:-) 2 av bodyene i str 50 er nye, og er ment til sykehusbruk, det andre i str 50 er arvet etter storebrødrene. Jeg vil anbefale deg å bytte det meste til 56 og 62, og bare ha et sett eller to i 50.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå