♥♥ M ♥♥ Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Var hos legen i dag. Jeg sliter med depresjon, og har gjort det i flere år. Satt og gren og gren hos legen i dag. Men fikk bare til beskjed om å fortsette med tablettene og sykemeldt ut uken. Ikke noe henvisning til psykolog eller ny time.. syntes dette er litt drøyt. jeg sliter jo skikkelig
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Ta kontakt med psykiatrisk legevakt for akutthenvisning, eventuelt vanlig legevakt. Bestill time hos privatpraktiserende terapeut. Gå tilbake til legen din og si ifra i klartekst at du trenger terapi. Bare ikke gi opp Lykke til!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 det er synd med sant desverre. en må være ganske frisk for å få hjelp i helsenorge og du må "kreve" litt selv. spør om å få snakke med psykriatisk sykepleier i det minste. mange leger som ikke henviser til psykolog fordi det er å lange ventetider og systemet funker så dårlig. men det minste du kan forvente er iallefall en oppfølgingstime og evt. ny sykemelding om du trenger det. har du brukt pillene lenge? kanskje de trenger litt mer tid til å fungere. klem. heldigvis har jeg en flott fastlege som tar seg sikkelig tid til meg.
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Psykiatrisk sykepleier er et godt råd. Ta kontakt med psykisk helsevern i din kommune
Sivalur Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Du kan også spørre på legekontoret om å få en liste over psykologer med offentlig avtale. Disse kan du ringe til selv, og høre om noen av dem har plass til deg. Da betaler du 200-250 kroner gangen frem til du har fylt opp egenandelskortet (som vel er på 1740 kroner i år?) - deretter får du resten dekket.
♥♥ M ♥♥ Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2009 Hørtes lurt ut å kontakte selv.. skal se på det etterhvert.. har ikke ork til det nå.. Har gått på dem i en del år. men stoppet når jeg var gravid osv. så vært litt av og på. håper de begynner å virke snart igjen. skal aldri mer slutte på slike tabletter uten samråd med lege hvertfall...
Twintipp og himmelblå Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Kjære deg.... *god klem* Antidep. hjelper jo ingenting på selve problemet, det er jo bare symptomdempende. Klart du trenger en fagkyndig til å hjelpe deg på veien. For en uvitende lege du har da!! Blir jo som å skrive ut smertestillende når man har halsbetennelse det.. Hjelper jo ikke på betennelsen, men demper smertene. En dag du orker så ta kontakt med en privatpraktiserende psykolog. Kanskje du orker å søke opp noen på gule sider en dag, også ringer du en dag du orker det. Da får du fort hjelp vetdu! Klart du skal ha hjelp... Dette skal gå bra skal du se!! Håpe formen er stigende og snart er det lysere tider i møte kal du se. God klem fra meg
♥♥ M ♥♥ Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2009 Tusen takk twintipp Det var gode ord å få.. Det er ikke lett å slite med depresjoner. Det verste er at jeg føler det er så tabu å lide av depresjon, så få vet jeg sliter med det. Stort sett er jeg jo helt frisk. Men jeg får perioder innimellom der jeg ike er bra. Sånn som nå. Riktignok er det veldig sjelden det er så ille som nå. Nå er alt bare svart og tungt. Men det finnes lys i enden av tunnelen. Jeg har jo opplevd dette før, så håpr det skal gå bra denne gangen og. Har sendt en lang mail til sjefen og forklart problemet for henne nå. Men ikke fått svar. Tenkte det var like greit å forklare hvorfor jeg er mer vekke en vanlige mennesker. Håper hun forstår meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå