Gå til innhold

Jeg er så sint på barnehagen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tulla på 1år i barnehage to dager i uka. Hun går i barnehage fordi jeg er kronisk syk å trenger behandlig en gang i uka,også har jeg en dag jeg slapper av... Nå har jeg fått tilbud om større plass men jeg er i tvil på om det er noe vits...

Når jentungen er hjemme er det aldri noe tull med mat,soving eller det å legge henne på kvelden. Men de dagene hun er i barnehagen er det et mareritt!!! Hun får med seg brød å yoghurt i matboksen også har hun grøt stående i barnehagen... Jeg skriver altid navne hennes på yoghurten(lokke+begert) så de skal se at det er hennes... Men to ganger har jeg kommet å hentet henne så sitter en annen unge å spiser hennes yoghurt!!! Er ikke det passe frekt? Når jeg har spurt de hva de driver med sier de bare at det har skjedd en feil... Kan de ikke lese da eller?

Neste er dette med smokk,hun trenger smokken sin for å få sove. Smokken er festet i et bånd som skal festes på klærne,sånn at det skal være letter å fine igjen smokken når hun skal stå opp... Både på smokken å på båndet står det navnet hennes,med store bokstaver... Men hva skjer? De ringer meg å sier at smokken er vekk å at jentungen bare griner å griner å jeg rieser opp med en ny smokk. De spørr om jeg kan legge henne siden hun er så lei seg, å det er helt greit. Hva ser jeg i senga ved siden av den til jentungen? Joda der ligger en unge å sover med mitt barn sin smokk!!! Hva faen? Deler de på alt i denna barnehagen eller?

Det er veldig viktig dette med sove å spise rutiner,ellers blir det bare rot... Jentungen skal sove i maks 2 timer og aldri etter kl 14.30... Men nesten hver gang jeg kommet å henter henne(kl 15.30) sover hun. Å da er hun sur hele ettermiddagen å ikke klar for senge får 22-23.00 tiden...

Jeg har prøvd å ta det opp med de som jobber der,men de har altid masse unnskyldninger.. For mye å hjøre,nye vikarer osv...

På toppen av det hele hadde de tatt kontakt med helsestasjon uten at jeg viste det fordi ungen ikke ville ha melk...

Vurdere å ta ungen ut av barnehagen,men er veldig avhengi av de to fri dagene....

Hva ville dere gjort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kontaktet styreren i denne barnehagen???

Det høres jo helt vilt ut!

Skrevet

Har du vurdert park istede. Nå begynner de helst ikke i park før de er 1 1/2 år, men datteren min begynte når hun var 13 mnd. Jeg er kjempe fornøyd :-) Jeg har plass hver dag fra 10.00-14.00, og det hjelper meg masse. Er også plaget av sykdom, og de 4 timene er gull verdt. Nå er min datter snart 2, og jeg vil fortsette med park frem til høsten eller januar igjen. Hun har det kjempe fint der. Og de legger barna i vogner om de skal sove. Nå sover ikke min i Park tid lenger, men gjorde det da vi begynte i mai 2008.

Nå er det sikkert forskell fra park til park, men vår er topp. Personalet har oversikt, og er helt utrolige.

Som sagt veldig fornøyd.

Men Barneage er gull verdt når de blir større og trenger å dekke andre behov. Og jeg som ikke er helt i form hver dag vil benytte meg av det. Men skjønner godt at du blir irritert.

Lykke til :-)

Skrevet

jøss, så utrolig dårlig!!!!! Ja jeg ville ha byttet hvis du har mulighet til det, for disse tar visst ikke hintet eller gjør noe med det du tar opp!! Uff ikke moro håper det ordner seg!

Skrevet

Er enda mere sint nå!!! Kom nettopp hjem med jentungen fra barnehagen nå... Nå får plutslig ikke itt barn lov å få yoghurt eller andre ting på babyglass... Å hvorfor??? Det er fordi det er urettferdig ovenfor de andre barna... Jeg tar eg en titt inn i kjøleskapet der å hva ser jeg? Jo yoghurter med andres navn på... Hva med de da?? Hvorfor får de lov å få yoghurt??? De hadde vist spesiele grunner!!!! Så av ti barn i en barnehage er det 6 barn med spesielle grunner til å få yoghurt,men min datter kan ikke få???

Skjønner ingenting jeg. Er det ikke jeg som bestemmer hva mitt barn skal få å spise? Må jeg virkelig ha legeerklering får å få lov å gi hu yoghurt?

Ikke er det noen andre barnehager jeg kan bytte til heller... Kanskje jeg skal prøve dagmamma i steden for???

"styre" i barnehagen har jeg alerede snakket med. Det eneste de hadde å si var at det var en del nye som hadde begynnt der så de hadde litt innkjørings problemer....

Hilsen HI

Skrevet

Det med maten hørtes rart ut.

I tillegg hørtes det helt sprøtt ut at de RINGER deg for å si at barnet ditt gråter og vil ha smokk, men den er borte! I vår barnehage har de da ekstrasmokker, om katastrofen er ute. Går ut fra at de desinfiserer disse nå og da, men hvis ikke, foretrekker jeg faktisk at hun får en lånesmokk enn at hun skal gråte i en halvtime før jeg kan komme meg dit med en smokk..

Skrevet

Herregud for en surrebarnehage!

Din historie fikk meg til å føle meg veldig lettet over at bhg jenta mi går i har full kontroll på alt og alle, ikke noe surr med mat, søvn eller utstyr, de respekterer oss som foreldre og blir fra seg hvis hun muligens har sovet 10min for mye, de er nøye med mat også!

Skjønner du trenger de to "fridagene" har selv behov for dette, men tror jeg ikke hadde fått slappet av alikevel hvis hun skulle vært i den bhg der, du burde se deg rundt etter andre tilbud!

Skrevet

Noen ganger må man dessverre velge noen kamper og ikke ta alle.

Det med maten ville jeg akseptert.

Kanskje reglene med youghurt skulle gjelde fra nå av og at de andre foreldrene skulle få beskjed i dag også.

Barnehagen til sønnen min er sukkerfri og vi sender kun med vanlig matpakke og litt frukt.

Når det gjelder smokk ville jeg sørget for at det alltid var reservesmokker i barnehagen med navnet hennes på, liggende i hyllen hennes.

Så ville jeg konsentrert meg om dialog med de ansatte om sovetid siden det kanskje er det viktigste?

Skrevet

Det hørtes utrolig uorganisert ut ja, det skal jeg si med en gang.

Samtidig kan det godt hende at litt av rotet med rutinene kan skyldes at hun er så liten og bare har 2 dager i uka i bhg. Jobber selv i småbarnsavd, og merker det godt på de barna som er der 2 dager i uka - de blir rett og slett ikke så trygge, og har vanskeligheter med rutinene sine.. Sier ikke at det ALLTID er sånn, men ser det ofte. Fikk også denne beskjeden da jeg søkte på deltidsplass for snuppa mi, at den bhg jeg søkte på 1.pri helst ungikk 2dagers plass til de minste, pga akkurat dette problemet.

Så kanskje jenta di hadde hatt bedre av å vær der en dag til i uka? sunt å ha samvær med andre barn, og får en mer opplagt mor (hun trenger jo ikke være der fulle dager)

Men må gjenta at det rotet med smukkene og maten må være utrolig frustrerende, selv om det ikke er noe jeg ville brukt mer energi på enn absolutt nødvendig - altså å alltid ha ekstra smukker og å la være å sende med yoghurt siden det var beskjeden som ble gitt.

Skrevet

HI, du virker litt for selvrettferdig og sint i dine innlegg. Må si jeg ikke kjøper din versjon ukritisk.

Skrevet

jeg ville nok ikke ha regnet med at alle rutiner for hver tenkelt barn kan følges nøyaktig. hos oss samkjører de barna.

det er jo lurt å ha flere smokker liggende i hylla hennes.

kanskje to dager i uke er for lite, jeg ser at bare etter helgen på mandag er gutten min litt sjernert og uvant med bh - når de er så små tror jeg det er vanskelig å forholde seg til så mye ulikt. kanskje du må høre hvilke rutiner bh har, så du kan tilpasse deg de.

du virker også veldig sint, så hvis du snakker med de ansatte på den måten du gjør her vil jeg tippe at du ikke møter mye forståelse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...