tingeling1 Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Har dere fått strekkmerker? Når kom disse og hvor? Har dere smurt dere for å prøve å unngå strekkmerker og evt. med hva? Mange spørsmål fra meg som smører morgen og kveld, foreløpig ingen merker i uke 34.
muttepus Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Hei! Ingen strekkmerker her heller (knock on wood)! Er også i uke 34. Har i grunnen ikke gjort noe spesielt for å unngå det; tror det er sånn at enten kommer de eller så kommer de ikke. Men har hørt at mange får de heeelt på slutten, gjerne i siste uken før fødsel....
To små - en rosa og en blå Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Jeg fikk ca uke 36-37 sist gang. Ikke så veldig mange men de ble ganske brede. Denne gangen har jeg foreløpig ikke fått noen nye, men det strekker litt i de gamle. Ble ganske bra etter fødsel sist da. Håper det ikke kommer flere denne gangen. Har ikke fått så stor mage enda. Er i uke 34. Har smurt meg nesten hver kveld, vet ikke om det hjelper så mye men...
Silje2 Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 er i uke 36.Og fikk den uken her noen på magen:( Har smurt meg jeg også,men men.
Fru Anna Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Jeg er i uke 42 (11dager over termin) og har kun fått et lite strekkmerke over navelen, sannsynligvis pga det er der piercingen har vært. Så jeg håper for all del det ikke kommer fler, har jo hørt om dem som får strekkmerkene under selve fødselen eller et par dager før.... Jeg har smørt meg med Palmers maternity cocoa butter helt fra begynnelsen, innbiller meg at det hjelper, men samtidig så har jeg smørt puppene og de fikk tidlig strekkmerker....så det er vel kanskje ikke så mye i det men det er hvertfall deilig også hjelper det på kløen.
Mortiletbittelitenurk Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Ingen merker i uke 32...men har også hørt at de ofte kommer helt på slutten... ...vi får vel bare vente og se, og får vel bare ta de strekkmerkene vi evt får imot med et sukk...
birrisj05.02.09 Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Jeg smører, og fikk litt strekkmerker under magen i uke 36 ca. Mange som får de aller siste ukene, da det vokser fort.. Og så er jeg rød der hullet til navelpiercingen er, så den tok jeg ut for seint..
helene0: jan09+jun11 Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Jeg er i uke 42 (11 dager over) og har ingen strekkmerker på magen, men noen små (prøver å innbille meg selv om at de er små og søte, men det er ikke så lett...) på puppene. Smøring hjelper desverre ikke mot annet enn ev. kløe og at man jo føler seg litt bedre. Dette er fordi strekkmerkene dannes når underhuden ikke klarer å følge med når magen vokser. Kremer klarer desverre ikke å trekke så langt ned i huden
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 birrisj: jeg har også rødt merke der hvor navlepiercingen min var. Men jeg tok ut min med engang jeg ble gravid, fordi jeg var redd det skull bli stygt. Det gjorde det uansett, så jeg tror egentlig ikke det har noe med at du tok den ut for sent. er kanskje bare sånn det skal være..? urgh, håper virkelig det blir bedre når magen forsvinner, for magen min ser helt herpa ut nå, hehe
my&bebis Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har hørt at det er det innerste hudlaget som sprekker når man får strekkmerker, og kremer o.l. når ikke helt inn dit. Derfor vil ingen kremer ha effekt på strekkmerker, men det gjør jo selvfølgelig huden myk og fin. Jeg har ikke smurt meg i det hele tatt og har ingen strekkmerker enda. Er i uke 35. Strekkmerker har litt med gener og gjøre også. Mamma fikk bare ett strekkmerke etter at hun fødte meg, så kan være jeg er like heldig
kreps-76 Skrevet 20. januar 2009 #11 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har ikke fått strekkmerker under noen av svangerskapene, enda det ligger til familien- både søsteren min og moren min fikk det. Jeg har strekkmerker på hoftekammen fra før, var en del kilo tyngre tidligere..Fikk også strekkmeker på brystene under første ammeperiode. Så jeg har jo anlegg for det tydeligvis.. Har ikke smurt meg.
Motoko Skrevet 20. januar 2009 #12 Skrevet 20. januar 2009 Fikk mest strekkmerker der jeg hadde hatt navlepiercing sist. Har lite hittil, ser noen av de "gamle", er i uke 40 nå så.. Sist hadde jeg vel egentlig ingenting helt til det begynte og skje ting, kom en del strekkmerker den dagen jeg fødte datteren min. Har smurt meg med fuktighetskremer og babyolje (i dusjen.).
hope<3<3 Skrevet 20. januar 2009 #13 Skrevet 20. januar 2009 Har fått litt. Bekymrer meg ikke så mye om det..de kan jo komme helt frem til fødselen, også under fødselen så Vi får se hvordan det er når babyen har kommet
Kakke19 Skrevet 20. januar 2009 #14 Skrevet 20. januar 2009 jeg er 38 +2 i dag å e har ingen strekkmerker i d hele tatt. har smurt meg med apobase krem som jeg kjøpte på apoteket men den er tom så har ikke smurt de siste ukene. men ser ikke anntydninger en gang. tror egentli ikke d hjelper å smøre, men at d heller har noe med huden din å gjøre...
Gutt, jente og ? Skrevet 21. januar 2009 #15 Skrevet 21. januar 2009 Jeg er i uke 29, ingen strekkmerker. Første runde fikk jeg heller ingen strekkmerker, kan hende jeg får denne gangen. Men jeg tror det er veldig genetisk det der. Bestemoren min, moren min og hennes 3 søstre - ingen av dem har et eneste strekkmerke etter graviditetene sine. Jeg var veldig nøye første gang med å smøre, men ble lei etter uke 30 og da ble det heller lite eller ingenting. Har prøvd å smurt noen ganger denne gang, skal prøve å bli flinkere når dem nærmer seg slutten.
Mayken Skrevet 21. januar 2009 #16 Skrevet 21. januar 2009 Fikk ikke strekkmerker sist, og en nå 34+1 og har ikke fått noen hittil heller. Håper de holder seg unna. Jeg har aldri smurt magen med noe som helst. Har noen strekkmerker på hoftene fra tidligere, de har kanskje blitt litt større, men det er foreløbig alt.
Mia77 Skrevet 21. januar 2009 #17 Skrevet 21. januar 2009 Ser at menge skriver at de ennå ikke har fått strekkmerker og de er i uke 30 -34. Det er vel ikke vanlig å få strekkmerker så tidlig, dersom det ikke er pga hormoner. Det vanligste er at man sprekker helt på slutten, kanskje ikke før de siste dagene. Mange er ikke synlige engang før etter fødselen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå