Daglilje Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Vi får middagsgjester til helgen, et vennepar av oss som er veldig glad i god mat og som lager mye godt selv. De er opptatt av at det de putter i munnen er sunt, men er veldig glad i en god biff også så lenge det ikke blir for ofte. Hva skal jeg lage når de kommer? Syns det er litt "kjedelig" å servere biff med fløtegratinerte poteter, selv om det er veldig godt.. Gi meg noen gode oppskrifter jenter Gjerne noe vi kan ha som forrett også! Håper det kommer inn noen gode forslag her
Daglilje Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 20. januar 2009 Jeg bør forresten nevne at jeg ikke kan servere skalldyr pga allergi
Jentene R&Z Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Svinekjøtt i strimler babymais løk squash paprika bønnespirer sopp boks hakka tomater chili Hakk opp i terninger. Stek kjøttet, løken og soppen. Tilsett resten. Stå og småkoke i ca 1 time. Serveres med ris og baguetter. Denne gryten er kempegod.
Daglilje Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2009 Det hørtes KJEMPEgodt ut!!! Og ikke så altfor vanskelig for en toro-jente Forslaget er herved lagret på pcen!
:) AprilSkatt :) Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Som forrett er det kjempe godt med asparges evnt spekeskinke ved siden av. Det er lagt klart på tallerken også severer du hollandaise saus ved siden av! Det er knall godt... Som dessert kan jeg foreslå at du deler en annanas i 4 (eller i 2). Altså med hele buskasen på toppen. Skjær så biter av den så det blir lett å løsne med en skje.. Ha krem oppå og rasp sjokolade som du strør oppå kremen! Det er knall godt og kan lages før gjestene kommer så lenge det holdes kaldt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå