Gå til innhold

Er det mange kvinner her som ikke vil bruke prevansjon selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mener da å innta noe eller få noe innplantet...

Jeg har prøvd spiral og p-piller...nå er jeg ferdig...

har fått to unger, skal ha et par til etter hvert..men jeg blir ikke å bruke noen type prevansjon annet enn kondom.

Virker som at alle andre heller propper kroppen sin full av hormoner eller fremmedlegemer...

er det bare jeg som syntes at kondom er en fullverdig prevansjonsmetode på lik linje med andre alternativer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på piller men må nå ha et opphold for kroppen min er helt ute av balanse hehe... Så blir spennende og se om jeg og kjærsten husker dette med kondom! Lenge siden....

Skrevet

Huff, jeg hater kondom... :( Men, jeg tåler ikke hormoner heller. Har brukt pessar tidligere, men det er jo ikke akkurat så trygt. Etter forrige fødsel hadde jeg hormonspiral, har en mistanke om at den påvirket både humør og vekt, men det var utrolig deilig å slippe å ha mensen da. Så mulig jeg setter den inn på ny... men etter nestemann kommer mannen til å kutte strengen, så da slipper vi å tenke mer på det. :)

Forøvrig er kondom fullverdig såklart, og jeg skjønner ikke de som tar p-piller, det er skumle saker... synes hormonspiral er litt skummelt også, men trøsten er at det er veldig lite hormoner og de virker kun lokalt da.

Skrevet

har blitt gravid på p-pillen tidligere..

og det er ikke arti å spekulere på om man har skadet ungen sin på noen måte pga pillen..kan jo ta sin tid før man oppdager at man er gravid..så syntes generelt sett piller er skumle saker...

Spiral var et smertehelvette uten like...var redd under vær forje prøveperiode om jeg kunne bli gravid igjen noen sinne nettop pga spiralen...

og som hun ene her sier..kroppen blir i ubalanse... så hvorfor utsette kroppen for det?? det er tross alt befruktningsevninen vår vi tuller med!

føler meg bare litt alene om det til tider..

virker som at alle bare starter på ett eller annet hormoninntak som om det var kjeks de popper i seg...

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Vi brukte kondom i ca et år mellom svangerskapene.

Jeg tåler omtrent ingenting av hormonpreparater. blir muligens kobberspiral etter fødselen, siden vi da nok vil vente en stund med å evt få nr 3.

Skrevet

Jeg vil ikke bruke det. Kondom er jo fullverdig prevensjon, men veldig krøkkete;) Så jeg håper på at en av oss (les: han) skjønner at han må kutte strengen snart.

Skrevet

Jeg har kuttet ut alt som har med hormoner å gjøre. Vi har 2 barn, skal ikke ha flere. Hadde tenkt å sterilisere meg samtidig som jeg fikk mitt siste ks, men turde ikke.

Nå bruker vi kondom. Sambo har tenkt på å sterilisere seg, men er nok litt redd for å gjøre det.

Skrevet

Nei, jeg bruker ingenting...vi har heller ikke lyst på flere barn. Er kjempe glad hver mnd. når mensen kommer. Mannen min nekter å sterilsere seg. Uff, blir så oppgitt over han!

Skrevet

kan dere ikke kjøpe dere en ladycomp eller peraly da? så har dere iallefall litt oversikt over når dere er fruktbare. hehe. er jo ikke 100% trygt da, men kondom er jo litt trælete når man har samboer og ikke er en løsaktig tøs. hehehehe.

om man bruker ladycomp og avstår fra sex når man har eggløsning samt at man hopper av i svingen de andre gangene så er man iallefall litt mer sikker enn at man bare kjører på uansett syklus lzm. hehe.

Skrevet

Jeg vil ikke bruke prevansjon. Liker ikke tanken på å tilføre kroppen min masse greier. Mannen min vil heller ikke at jeg skal dytte i meg masse rart;)

Og kondom er bare sååå turn-off da, det ser jeg på som et av godene på å være gift, det å slippe kondom;)

Jeg blir sjelden gravid i en fei, så når vi ikke planlegger barn så hopper vi bare av i svingen. Det har funket i årevis. Nå har vi bare et barn da, og ønsker i hvertfall et til, så foreløpig er det overhodet ingen problematikk i forhold til det å få flere barn. Vi tar de vi får, enten de er planlagte eller mot formidning skulle komme etter en sving som gikk skeis;)

Skrevet

jeg gikk på p-piller i mange år. Men kom til et punkt hvor jeg ikke ønsket å fylle kroppen full av kunstige hormoner. Så her brukes det kondom :) Fungerer strålende. Kjæresten skulle helst sett at han slapp, men det får nå være..hehe!

Skrevet

Jeg tåler ikke hormontilskudd som p-piller, hormonspiral etc. Tåler det ikke psykisk eller fysisk (blodprøvene gir store utslag på kortisol etc.). Ville heller ikke bruke vanlig spiral pga blødninger. Valget ble kondom i perioder, men etter 2 barn og trøblete svangerskap valgte jeg¨å sterilisere meg for snart 5 år siden. Har ikke angret en dag! Sexlivet har fått seg en oppsving. Det må også sies at jeg var i slutten av 30 åra da jeg gjorde dette. Ville nok ikke gjort det om jeg hadde vært 10 år yngre.

Jeg synes forøvrig at kondom er et helt greit prevansjonsmiddel, men mannen føler seg litt "snytt" i lengden. Mister litt av føligheta/nærheten, mener han.

Skrevet

Det er ikke at jeg ikke vil, men jeg tåler det bare ikke.Alle hormon prevensjons middel blir jeg skikkelig dårlig av, blir kvalm, får dobbel t syn og sex, haha det kan vi bare glemme..Det er jeg for elendig til å ha bruker jeg prevensjon.Desverre er jeg uheldig og har store blødninger så jeg får heller ikke sette inn kobber spiral.

Så derfor er kondom løsningen til vi er 100% sikkere på at vi har fått de barna vi vil ha.Enten blir det sterilisering av mannen (han er villig) eller meg.

Skrevet

Vi har brukt kondom i mange år både før ,mellom og litt etter ungene.

Jeg vil egentlig ikke bruke hormoner, men jeg fant til slut ut at jeg skulle prøve en hormonspiral siden mannen ikke vil kutte strengen og det vil være ett større inngrep for meg. Så langt er jeg ikke helt fornøyd så vi får se hvor lenge den blir der.

Skrevet

Jeg tåler ikke hormonpreparat - opplevde noen skumle ting da jeg gikk på p-piller - så ALDRI mer! Spiral - AUUUUU, så her i gården er det kondom, noe jeg ikke akkurat er fan av må jeg helt ærlig innrømme, men av alt man har å velge mellom så er det det som fungerer best for oss:)

Skrevet

Jeg var så lur at jeg fikk alle kidsa på rappen, så slapp jeg tenke på det. Nå har vi fått alle barna vi ønsket oss og mannen min har sterilisert seg - utrolig deilig! =) Iom at vi følte oss "ferdige" synes jeg plutselig all prevansjon var usikkert..=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...