Gå til innhold

Innkjøp klær mars/april baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som venter i slutten av mars/starten av april - hva kjøper dere inn av klær til den lille (og hvilken str.), samt utsyr til vogn (pose eller lammeskinn m/dyne over)?

Hvor mye klær trenger jeg i str. 50?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg venter nr to nå i midten av mars, og har en liten en fra før som ble født i slutten av mars for 2 år siden.

Vi kommer til å gå for lammeskinn + dyne og teppe over til småtten nå, hadde kjøpt pose til førstemann, men den ble raskt byttet ut med dyna. Jeg tenker evt å kjøpe en ulldress fra Nøstebarn i tilfelle kalde dager.

Ang klær kjøper og kjøpte jeg litt i str 56 og mest i str 62. Jeg har ingenting i str 50. Men, min lille pjokk var 53 cm når han ble født, så 50 ville nok vært for lite. De vokser veldig fort :)

Et annet tips er omslagsbodyer, så slipper man å ta bodyene over hodet i begynnelsen. Jeg var livredd for å skade hodet/nakken til lillemann, og omslagsbodyene er kjempegreie å ta på. (vet at det skal mye til for å skade de små altså, men man er jo overnervøs som nybakt mamma :)) Petit Bateau har kjempefine omslagsbodyer, det samme med Polarn o Pyret.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har nesten ingen klær i str 50.

Mine to første har vært 52 og 53 cm lange så str 50 har igrunn vært litt i snaueste laget.

min termin er 23. Mars

Jeg har tenkt at jeg trenger en kjøredress i str 56 i tilfelle det er kaldt.

Har droppet tanken på ullpose eller voksi. Men har et saueskinn og en dynepose som det er plass til en liten dyne inni, tror det skal holde så kjøper jeg voksi til høsten.

Har litt klær bare, mest bodyer. Regner med at det drysser inn klær til babyen da den er født.

Tenker at jeg trenger et par strømpebukser i tillegg til det jeg har. Vet jo ikke om det blir kaldt som sagt.

Str 62- 68 og slikt har jeg ikke handlet så mye i enda da jeg regner med at det ikke vil passe før nærmere sommeren en gang.

Skrevet

Takk for tips!

Har noen babydyner etter forrige man i vaskemaskinen nå, tror redeinnstinktet har slått til for fullt i dag. Greit med alt som er klart ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...