Gå til innhold

Gravid etter SA - hva tror dere om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet i SA på julaften. Blødningene begynte et par dager før. Jeg målte HCG sist den 8. januar, og det viste verdi på 657.

Graviditetstestene viser fortsatt positivt - dvs 4 uker etter SA - betyr det at jeg kan være gravid igjen...eller er det ønsketenkning? Burde ikke HCG være ute av kroppen når det var 657 den 8/1? Blir helt sprø av å lure på dette....Jeg har ikke fått mensen, men har hatt mensmurringer i tre dager nå.

Hva mener dere om dette? Noen som har opplevde lignende - vært gravid eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dina:-)
Skrevet

det var jo ingen koselig julegave da :-(

Det kan ta opptil 6 uker før HCG er ute av kroppen.. Dessverre..

Skrevet

Hej, jag förlorade också min på Julafton, var då i vecka 7. Jag var hos legen för att mäta HCGnivån efter nyår, men har inte fått svar. De 657, de var verdie som du mätte hos legen, inte själv?

Graviditetstest har jag inte tagit efter min S.A, men ägglossningstest och de har varit negativa och positiva (ca 3 veckor efter s.a) så jag hoppas att min HCG är nere, men som sagt vet jag inte 100%

Skrevet

mange blir gravide før de rekker å få mensen tilbake- så det er fullt mulig =)) hcg var ute av min kropp 6 uker etter sa- jeg var over 13 uker på vei...Lykke til =)

Skrevet

skulle stå 4 uker etter SA!!!! =)

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg har rester av slimhinnen igjen etter utskrapning. Jeg lurer på konsekvensene av dette om jeg blir gravid på nytt!? Kan jeg bli gravid på nytt? Hvilke garantier har jeg for at dette forsvinner ved neste mens?

Det var for lite til at de ville ta ny utskrapning på meg.

Skrevet

det er kanskje en av grunnene til at legene anbefaler at man får igjen menstrasjonen før man blir gravid på nytt. jeg ble anbefalt 3 menstrasjoner, men han sa det ikke var farlig å bli gravid før. Jeg ventet til etter en før vi prøvde...men fortsatt ikke gravid. Du vil nok blø ut siste rest da vil jeg tro...mine 2 første var normal, men på den 3. blødde jeg sinnsykt mye- brukte 1 pk bind på 2 dager...så fikk jeg syklus krøll...gikk 6 1/2 uke til neste mens..og nå er det over 8 uker siden sist...Håper dere slipper samme styret som meg!!! Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) Vel, det er nok mest sannsynlig at hcg "henger" igjen etter SA., ja. Merker at jeg har blitt litt "desperat" etter å bli gravid igjen. Får smøre meg med tålmodighet.

Til svensk tjej: hcg ble målt hos lege ved blodprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...