Gå til innhold

Merkelig bevegelse i magen- lemus?


Giron

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er førstegangs og har ikke helt peiling på hva som skal være av liv, og hvor mye liv det skal være. Men av og til så kjennes det ut som lemus, altså hurtige bevegelser, som små kramper en plass, enten er det fra meg eller så er det fra fosteret. Flere som har slike rare bevegelser inni der?

 

Spurte jordmor og ho visste ikke hva det kunne være- men virket ikke som ho ble videre bekymret.

 

Må legge til at jeg er 32+ 3 idag og har vanlige spark og bevegelser der inne også, relatvit mye av og til : )) men begynner å tenke så mange rare tanker, kan det være spasmer eller nevrologiske feil ved fosteret mm. som gir lemusfølelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg litt på også! Lurer litt på om det er babyen som ikke har helt kontroll over kroppen sin enda, men aner ikke! Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det være hikke fra fosteret du kjenner? det kjennes som gjentatte små rykk og kan holde på en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det jeg kjenner hvertfall. Hikkingen er helt annerledes. Dette er mer som om hele ungen rister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette jeg også, kjennes ut som leamus.

Jeg spurte jordmor og hun sa at det var babyen som beveget seg. De har ikke helt kontroll over bevegelsene sine enda, så de kan riste litt (skjelve) når de beveger seg.Ikke noe å bekymre seg over.

Har også hørt at noen sier at det er babyen som tisser, men dette syntes jeg høres rart ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok babyen som tisser..spurte min jordmor om det og når de tisser så "grøsser" de også litt..:) dette vil dere også se etter fødselen. Min datter "grøsset" veldig etter at hun hadde tisset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg kjenner akkurat igjen beskrivelsen. Har heller ikke skjønt helt hva det er, og det er jo lett å tenke det verste.. Så nå ble jeg beroliget :)

 

Som vanlig ingenting å bekymre seg over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er annengangs i uke 33 og kjenner godt igjen det du beskriver... Kan ikke huske at det var sånn sist sv.skap... men det er snart 5 år siden, så man glemmer jo mye også:)

 

Kjennes ut som det spreller skikkelig... veldig rart, er nok helt normalt siden vi er så mange som kjenner det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har kjent dette og må innrømme at jeg har vært litt bekymret...man tenker jo det verste noenganger...har babyen eplepsi eller kramper..men "ristingen" eller "grøssningen" varer jo ikke så lenge..bare ett par sek...så godt å lese at det antagelig er babyen som tisser og får grøssninger etterpå :-) Så takk for at noen tok dette opp,nå slipper jeg å tenke mere på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som har lurt på dette og at dette virker til å være ganske så normalt...

 

...første jeg tenkte var epilepsi, siden det virker til å være sånne krampetrekninger/skelvinger...

 

Nå ble jeg lettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som har lurt på dette og at dette virker til å være ganske så normalt...

 

...første jeg tenkte var epilepsi, siden det virker til å være sånne krampetrekninger/skelvinger...

 

Nå ble jeg lettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

I går sa jordmora, etter at jeg på nytt spurte, at dette nok bare kom av muskelsammentrekninger hos meg, i og med at det som regel er på samme plass, øvre del av mageregion. og det virker jo her som det slettes ikke er unormalt, heldigvis. Kjekt dette forumet gitt: ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...