Lillegull2008&2010 Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Han er over 11 mnd nå og har tenkt å begynne. Han trenger vell mat med litt energi nå som han er så aktiv. Han går ikke da, og det står det på den grøtpakken jeg kjøpte at man kunne begynne da. Så derfor lurer jeg på når dere begynte?
kitty08 Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 tror ikke det er energiinnholdet som er så forskjellig, men tyggemotstanden. Gikk over til 12 mnd grøt når hun var 10 mnd, middagsglass også, men de er hun uansett ikke glad i uansett :-(.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Tenkte å begynne med grøten nå snart, er tom for 8 måneds grøt snart og kjøper bare 12 mnd grøt. Samme med glassene, de har jeg enda litt igjen av. Han var 11 måneder i helgen
Sunniva78 har to små Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Vi har prøvd 12-mnd grøten noen ganger, men det var rare greier ja... Spyttet ut igjen og var en smule skeptisk. Så den må vi ha litt tilvenning på. Middagsglass liker han best med LITT og ikke masse biter, så enda er det 8-mnd. Men håper at han begynner å spise mer av det samme som vi spiser istedenfor å gå over på 12-mnd glass!
Har to herlige gutter! Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 11mnd idag og føste middagsglass 12 idag hihi det gikk ned men ikke alt, så kanskje det metter mer?
Lillegull2008&2010 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2009 åja, trodde det var litt mer energi i 12 mnds mat. Nå har vi prøvd Småfolk sin 12 mnds grøt, med eple og pære tror jeg det var. I den var ikke så mye tyggemotstand altså, så den går kanskje fint å begynne med hvis det er barn der ute som er skeptisk til klumper og slikt
LilleBanan blir storebror Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Man skal vel være forsiktig med å starte kjempe tidlig med 12 mnd glassene da de er tilsatt salt...
Lillegull2008&2010 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2009 stemmer, det hadde jeg helt glemt. Takk for at du minte meg på det! Skulle uansett vente litt med glassene da, men tenkte vi skulle begynne med 12 mnds grøten nå. Men han er 11 mnd og 9 dager nå da. I grøten har de vell ikke tilsatt salt? eller?
LilleBanan blir storebror Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Nei ikke noe salt i grøten. Værtfall ikke den den fruktgrøt med cornflakes fra nestle, vet ikke om andre grøter er tilsatt salt. Vi har begynt litt med denne grøten til mini på 9,5mnd, Bare til avveksling og tilvenning. Han har vært matsluk hele veien, og denne ble like poppulær som allt annet:)
LilleBanan blir storebror Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Nei ikke noe salt i grøten. Værtfall ikke den den fruktgrøt med cornflakes fra nestle, vet ikke om andre grøter er tilsatt salt. Vi har begynt litt med denne grøten til mini på 9,5mnd, Bare til avveksling og tilvenning. Han har vært matsluk hele veien, og denne ble like poppulær som allt annet:)
kitty08 Skrevet 20. januar 2009 #11 Skrevet 20. januar 2009 Er det såååå farlig med litt salt, da? Tenker det er mindre salt i ferdigmiddagglassene fra Nestle/Hipp enn det er om man gir dem "vanlig" mat som kjøttboller o.l. Vet ikke jeg altså, jeg har nok dessverre gitt alt for mye salt fordi hun ikke liker smakløs mat :-(
Lillegull2008&2010 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 21. januar 2009 vil nok tro det er mindre salt i barnematen enn vanlig mat iallefall, men jeg lager mat av elg som min far har skutt så da salter jeg ikke det jeg lager til gutten min. men... så får han bare frysninger og brekker seg av maten jeg lager (nå er det en stund siden jeg prøvde det da) Han var veldig kresen på disse klumpene i 8 mnds middagene, men nå går det bra så nå skal jeg nok lage mat selv igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå