Gå til innhold

Hvordan reagere på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kompis som har vært veldig støttende og hjulpet meg med barnepass til dattera mi og div andre ting, jeg var alenemor før så var glad for hjelpen fra han.

Han har blitt en stor del av livet til min lille, henter henne i bhg innimellom siden jeg bor ett stykke fra bhg og passer henne innimellom enda. Det som er saken da, er at dattera mi er veldig glad i mennesker, og gråter etter vi har hatt besøk (aner ikke hvorfor, hun slutter å gråte så fort besøket er ute av syne)

Når kameraten min skal dra etter å ha levert henne her hos meg eller vært på besøk så "haler" han ut tiden slik at dattera mi skal feks begynne å gråte eller klamre seg fast til han, når det skjer så ser han på meg og halvt smiler som at han viser til meg at dattera mi liker han bedre enn meg på en måte. Jeg ser at ahn gjør dette med vilje for han sier lissom ikke hade og går ut døren, men sier lissom "xx (dattera mi) nå skal onkel gå, kan jeg få en kos?" og prøver å gjøre henne oppmerksom på at han skal dra.

Her om dagen så leverte han dattera mi og da prøvde han seg med denne "hale ut tiden" greia si, men dattera mi så på han og vinket, begynte ikke å gråte eller lage noe nummer av det, da ser jeg at kameraten min blir litt rar og prøver febrilsk å få oppmerksomhet fra dattera mi. Så denne ene gangen følte jeg ikke at dattwera mi liker han bedre enn meg. Blir faktisk lei meg når jeg ser at han gjør dette med vilje, får meg til å føles som om han tar vare på henne og at hun trives mye bedre med han. Åssen hadde dere reagert, og hvordan kan jeg få gjort at det bare kan bli ett vanlig "hade" og ikke rabalder hver gang han skal gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke uvanlig at folk gjør slikt av rein uvitenhet faktisk, de synes det er "artig" at barnet viser at det er så glad i han. Har set det der tusen ganger før, og at man da hoverer over at "barnet liker meg!!!"

Hadde ikke latt meg afektere stort over det, annet enn at jeg personlig ikke hadde likt at han ikke gjorde mer for å unngå at dattera mi skulle bli lei seg. Jeg hadde (om dette hadde skjedd meg og dattera mi) nok tatt det opp med han en gang dattera ikke var tilstede, men for min del hadde fokuset vert å forklare han hvordan jeg ville han skulle gjøre avskjeden så "smertefri" som mulig for dattera mi. Unødvendig å spille på hennes følelser slik, for å oppnå egen tilfredsstillelse (at han føler seg tilfreds med å få bekreftet at jenta er glad i han og ikke vil han skal dra) Tenker han ser mere på det som en morsomhet, enn at han tar det veldig seriøst, og at det bare har blitt en dum vane og tradisjon fro han. Kankje han overhodet aldri har tenkt på at det er en dum avskjedsvane han har lagt seg til.

Uansett skal du da aldri lure på om dattera di liker han bedre enn deg- hehe, det skjer bare ikke, mamma er alltid best!! Ikke tvil på det da:)

Skrevet

Jeg føler at jeg ikke tør si ifra til han for da får sikkert han den følelsen av at jeg er redd dattera mi liker han bedre så skal prøve å få en slutt på det. Han er litt av den typen som vet best og skal være bedre enn alle andre. Nettopp derfor vil jeg egentlig ikke kommentere det til han for da ser jo han at han er "bedre" enn meg. Jeg veit også at dattera mi er glad i meg, for hun trives her hjemme og glemmer at noen har vært på besøk så fort hun ikke ser de lenger eller døra er lukket. Tenker mange ganger at "nå skal det bli en stund til han skal se henne så kanskje xx glemmer han" men nå er det slik at jeg bor ca 30 min unna bhg (akkurat flyttet og får bhg plass 16 desember her vi bor nå) jeg har nesten ikke kontakt med besteforeldrene hennes fra farssiden siden hun ikke har kontakt med faren sin, moren min bor 10 mil unna her. Så kan si jeg ikke har så godt nettverk rundt meg og de dagene som jeg har mistet toget/bussen så ringer jeg jo kompisen min for å få hjelp. Men jeg får vel bite tenna sammen, for dattera mi veit hvor hjemmet hennes er og at jeg og sambo elsker henne over alt i verden!

Skrevet

mente at jeg får bhg plass i februar, ikke desember ;) skrev feil =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...