Gå til innhold

forholdet vårt dør.. Jeg får NULL respons av mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får å begynne en plass, for å sette ting i perspektiv, så kan jeg begynne med å fortelle at vi omtrendt aldri har sex lenger. Kan telle på èn hånd alle gangene vi hgar hatt sex siste.. tja.. 8-9 mnd? Kanskje max 10 ganger det siste året, enda jeg synes det hørtes nesten litt for masse ut også..

Vel uansett, det har gått traust og trist for seg ja, og etterhvert har det bygget seg opp en viss frustrasjon, da vi med tid og stunder heller ei kommuniserer noe godt lenger. Ingen avtaler følges opp, og jeg mistenker at det hele grunner seg i at vi rett og slett BARE misforstår hverandre. Det ender jo da opp med en slags respektløs måte å snakke med hverandre på hvor alt-som-blir-sagt-blir-sagt-saagte-som-om-det-må-inn-med-t-skje for å unngå at det vi diskuterer og blir "enige" om ikke skal være misforstått og vi ikke var enige likevel, bare vi ikke visste om det før det var for seint

(som om hvem har betalt hvilken regning, hvem tok den og den telefonen, hvem satt på klesvasken, hvem tok opp brød fra fryseren osv osv) men også langt mere alvorlige ting en slike trivielle hverdags situasjoner som beskrevet over her.

Men altså, nå har det kommet til et punkt hvor jeg har prøvd å "ordne opp i" ting ved å rett og slett prate med mannen om at her går det traust, vi fungerer ikke optimalt sammen lenger, kan vi prøve å gjøre noe- jeg er frustrert, jeg er trist, kan vi ikke begynne å ha sex oftere, preike oftere, være mere kjærester osv osv.

Og han gir meg null respons, altså han svarer meg ikke når jeg tar opp disse alvorlige temaene. Jeg kan ende opp med å bryte ut i gråt fordi han ignorerer meg, snur ryggen til og sovner osv selv om jeg sier jeg ikke holder ut dette stort mer. Han reagerer ikke selv om jeg hulker og forteller at jeg blir lei meg for at han ikke gir meg respons på noe av det jeg forteller jeg føler, og at han ikke kan fortelle meg hva han mener problemet er da. Han gir meg faktisk null respons. Han vil ikke ta innover seg -virker det som- at jeg er nær ved å bryte sammen, at jeg vurderer å gå fra han for jeg orker ikke ha et slikt kaldt og dødt forhold. Men likevel, selv om han da får høre hvor landet ligger hos meg, gir han meg ingen respons...

hva faen da, orker snart ikke mer. Orker ikke legge meg engang, for føler det er nermest ubehagelig å ligge i samme senga som han, føler bare kjipe "vibber" selv om han bare ligger å sover. Og det er vel nettopp fordi han får meg til å føle meg som luft, er verdiløs som menneske. Jeg er ikke et menneske verdt å elske eller å snakke med.. og da blir jeg både sint og lei meg, lei meg, fordi jeg trodde han elsket meg, og fordi jeg fremdeles elsker han, og føler nermest dette som kjærlighetssorg. Og sint, fordi jeg synes han er frekk og behandler meg uverdig, og fordi har får meg til å føle meg verdiløs, noe jeg absolutt blir forbannet over, for det er frekkt uansett hvilket menneske man gir slike følelser til!

......................................................................................................................................... over og ut...................................................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist å lese. Og det hjelper sikkert lite å vite at du langt fra er alene om å føle deg ensom i et ekteskap. Her florerer det av caser som din. Det er ikke altid så enkelt å få med disse mannfolka til terapi heller. Men i ditt tilfelle tror jeg at jeg hadde prøvd veldig hardt å få det til. Ta han i ørene og dra han etter håret til en samlivs ekspert. Det virker litt som om han allerede har forlatt ekteskapet deres. Du kan selvfølgelig vente en stund og se om han kommer tilbake, men jeg kan skjønne at det kan være tungt når selv små detaljer blir en kamp og man hakker på hverandre konstant. Var selv i en sånn situasjon for ikke så lenge siden, men jeg bestemte meg for å slutte å hakke, uansett hva han gjorde med meg. Uansett hvor urettferdig behandlet jeg følge meg. Det gikk ikke så veldig lang tid (Det føltes som år, men det var nok heller snakk om rundt 3 mnd) før det kom resultater. Men grøss og gru og det kostet meg å svelge de kamelene. Noen ganger gjelder det virkelig å ikke tenke at et samliv skal være rettferdig, for å oppnå lykke. Hvis dere får det koseligere sammen kommer kanskje sexen tilbake. Lykke til HI, håper ting ordner seg for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...