1+1 ble 5 Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 hei jenter,. vet det er mange som har spurt om dette flere ganger før men klarer ikke finde de igjen innpå her, så jeg spør igjen og håper noen gidder å svare =) er kun to uker igjen til terminen og kom plutselig på at det kunne være lurt å pakke bagen som skal være med på sykehuset, men blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg trenger å ta med..har skjønt at joggebukse og amme bh er greit, men så blir jeg litt blank... så hva er lurt å ha med og hva er helt unødvendig??
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Sokker til babyen Lue til babyen Evnt. hentesett til babyen Til deg: Fotoapparat Tøyskift Toalettsaker Lesestoff Innesko Det er vel det viktigste jeg kan komme på i farta.
trultetralte <3 Høygravid Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 - Ett par mørke joggebukser, som du kommer i nå..(magen er ikke flat på en to tre;-) - Store nattbind..ellers får du sikkert på sykehuset - Tunika/gravid topp..altså samme overdelene som du bruker nå;-) -Ammeinnlegg -Toalettsaker( tannbørst, tannkrem, shampo, balsam, intimsåpe, sminke) -Fotoapparat, og event filmkamera -Mobiltelefon, og lader til mobil og kamera -Lesestoff -Innesko -Sokker -Store truser..IKKE G-streng;-)!! -En god cardigan, eller collegegenser.. -Klær til babyen for hjemreise og event hvis du vil ha egne klær når folk kommer på barselbesøk.(body, lue sokker, strømpebukse, bukse, jakke/ytterdress osv..) -Hvis du får en gulpebaby, slik jeg fikk forrige gang, er det beste å ha flanellbleier/kluter..de suger opp alt gulpet:-) -Leppepomade..er veldig tørr luft på sykehus + god å ha på munnen imens du føder. -Også til fødselen er det bra å drikke energidrikker..som gathorade osv.. -CD, hvis du skal ha musikk under fødsel.. Kommer ikke på mer, men det var iallefall dette jeg skal pakke til neste gang. Pakket litt feil forrige gang.. Da hadde jeg med morgenkåpe..ikke å anbefale.. Ta det du føler deg bra i og som sagts, som passer til deg nå.. Ble langt dette da.. Lykke til:-)
Ladybug~N&E Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 jeg pleier å si det slik jeg: det du ikke bruker hjemme kommer du ikke til å få bruk for på sykehuset heller! men her har du min liste: til mor: -store gode joggebukser og et par jakker til. (genser er upraktisk med tanke på ammingen.)ev. ei varm jakke dersom du går ut en tur. -stramme singletter/topper/ammetopper. det er godt å ha noe som sitter stramt (ikke sånn at det ubehagelig eller klemmer da..) på overkroppen etter fødselen. man er ikke akkurat fast i fisken da;) -gode, elastiske truser. de må ikke være for store for da holder de ingeting på plass. - sokker, slippers, ammebh, toalettsaker, badehånkle(håndklene på sykehus er smååå)lypsyl, fuktighetskrem, sminke, ammeinnlegg -tidsfordriv, kamera/lader/batterier, mobil/lader, småpenger, til baby: -eget tøy dersom du ønsker det, eller bare hjemreisetøy -ta med eget teppe til far: klesskift. far kan bli rimelig svett han også eller bli grist ned av diverse så da er det fint å kunne ha noe rent å ta på etter fødselen er over og dere skal på barsel. ellers tenker jeg: jo mindre jo bedre. mangler du noe så kan du få noen til å ta det med til deg eller mannen kan reise hjem og hente.
"Liten" lykke Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Vil bare minne om at hva du trenger også avhenger av hvilket sykehus du skal på... Skal på Ullevål selv, og der må man ha "alt" selv på hotellet. Dvs. at man må ha klær og bleier til babyen, bind til mor osv. til hele oppholdet. Så hør med noen som nylig har født på samme sykehus som du skal på.
1+1 ble 5 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2009 det hadde jeg ikke tenkt på at skulle spille noen rolle =O) takk for tipset.. skal føde på haukeland...noen med erfaring??
birrisj05.02.09 Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Lypsyl og nesespray.. lypsyl er jeg avhengig av, må jeg ha uansett.. og HATER å ikke få puste ordentlig, og det kan jo gjerne komme litt snørr og tårer under en fødsel, så er greit å ha nesespray liggende i tilfelle man trenger det..
Squirrel79 Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har fått følgende info fra Ullevål om hva man får/hva man trenger der: Du vil få en startpakke som inneholder: 5 vaskekluter 10 nattbind 2 store nattbind 10 bleier 2 truser 1 body "Denne siden opp" Små håndkler skiftes daglig Ta med selv: Klær til deg selv og barnet Toalettsaker Evt. faste medisiner du bruker Ekstra bind Forslag til utstyr å ta med til barnet: 2-3 trøyer eller body 3 sparkebukser 1 bomullslue 1 bomullsjakke 1 helseteppe Ekstra bleier Engangskluter for barn Frottehåndkler, 1 lite og et stort "Gulpekluter", det er lurt å bruke tøykluter til dette.
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 På Haukeland får du det du trenger av bleier og skjorter til babyen, og bind til deg selv. Lykke til!
Kakke19 Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 jeg var hos jordmoren i dag å hun svarte på akkurat dette til meg. jeg har jo pakket en hel del.. morgenkåpe kjpt bind å masse drid som e egentli ikke trengte... det man trenger sa ho er: klær t bebien når den skal hjem med lue. en truse til hjemreisen til deg. for du får nettingtruse og store "bleie" bind som passer for barselmødre på sykehuset. kamera mobil toalettsaker å klær du liker å som er behagelige å gå med. + gode innesko/tøffler. var d ho sa t meg jaffal.. lykke til har bare 2 uker igjenn jeg oxo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå