Gå til innhold

Dere som har født flere enn 2 barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grudde du deg mer til fødsel nr 3,4,5 osv enn med fødsel nr 1 & 2 ? Vi planlegger nr 3 etter 16mnd siden siste fødsel. Jeg gruer meg veldig til og føde neste gang selv om fødsel nr 2 var en drømme fødsel der jeg hadde mer kontroll over hva som skjedde. Tok 5timer på sykehuset med kun lystgass å uten epudrual. Fødsel nr 2 var myyyye mer smertefull selv om jeg brukte nesten 4 ganger så kort tid. Fødsel nr 1 tok 18timer fra jeg kom på sykehuset med epudrual,lystgass,drypp,akupunktur og en veldig utslitt mamma til babyen var ute. Nå når vi prøver og få nr 3 gruer jeg meg sikkelig til en neste evt fødsel. Kanskje det er fordi det er litt nære min forrie fødsel. Hmm.. Hvordan var din fødsel nr 3,4 osv ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tredje fødsel gikk unna i en fart! Dro på sykehuset mest for jeg ville sjekke om det i det hele tatt var åpning. Var der et par timer med murreveer, og jordmora ville da ta vannet.Tre timer etter var det hele overstått.

Nr 4 kom med keisersnitt..

Skrevet

Fødsel nr 1 grua jeg meg ikke til utenom at jeg visste det kom til å gjøre vondt =P 2 fødsel hadde jeg hørt at alltid var lettere og kjappere - så jeg så fram til en kjapp og smertefri fødsel(!), men den viste seg å være dønn lik fødsel nr 1(type et døgn og utslitt). Så når jeg var gravid med nr 3 visste jeg hva jeg hadde i vente! Og ja, jeg må innrømme at jeg grua meg mer enn jeg ville innrømme...MEN, den fødselen var over før jeg trudde den var begynt(trudde jo jeg skulle holde på i 24 timer...), tok bare 7 timer, og når jeg kom på sykehuset hadde jeg 8cm åpning og fødte rett etter. Så selv om det selvfølgelig var dritvondt, så var det en god opplevelse rett og slett fordi jeg var forberedt på at det skulle være verre =P

Skrevet

Var enda raksere og mer intenst enn både nr 1 og 2. Fra jeg begynte å kjenne noe til det hele var over tok det 1 time og 25 min. Kunne godt tenke meg flere barn men har ikke lyst å føde igjen og sånn følte jeg det ikke hverken etter første eller andre mann...

Skrevet

Jeg har vel egentlig ikke grudd meg så veldig til noen av mine tre fødsler...Min første gikk utrolig fint.Den ble satt igang og varte i 6 timer fra vannet ble tatt,til det hele var over.Veldig gradvis økning i smerter osv,så jeg følte jeg hadde god kontroll hele veien.Fikk petidin(noe jeg helt fint kunne klart meg uten.Anbefaler det IKKE)

Nr 2 syns jeg var værre..men det er fordi alt gikk så sabla fort!Følte at jeg mistet kontrollen når jeg beveget meg fordi riene kom som hagl uten noe pustepause.Rakk nesten ikke sykehuset.29 minutter etter jeg ankom resepsjonen på sykehuset var gutten ute.Ingen smertelindring eller noe.Den store fordelen var at jeg var i kjempeform etterpå!Hadde jo ikke rukket å bli sliten ennå,så følte meg topp!

Nr 3 var egentlig lik nr 2.Alt gikk ganske fort den gangen og..men jeg var mer forberedt på det.Dro på sykehuset så fort jeg kjente riene og nektet å dra hjem igjen..hehe;-) ca 1 1/2 time senere var jenta her.Uten annen smertelindring enn noe akupunktur som for å være ærlig bare gjorde vondt værre.

For meg var min 1.fødsel den beste egentlig.Husker ikke den som like intens og smertefull som de to siste.Selvom de også gikk veldig fint.Jeg har vært heldig!

Men som flere her skriver...etter nr 3 kunne jeg faktisk ikke tenke meg å føde igjen.Vet ikke helt hvorfor,men føler kanskje at jeg ikke kan være så heldig flere ganger..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...