Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Har gjort det med begge mine unger, synes det er verdt pengene og håper selvsagt man aldri får brukt for det.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Hvorfor fryser en ned navlestrengsblod? Hva kan det brukes til? Om det er nødvendig for et eller annet så er det jo rart at jeg aldri fikk tilbudet med noen av ungene mine.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 En fryser ned navelstrengsblod fordi dette inneholder stamceller som per i dag kan benyttes i behandlig av alvorlig blodkreft, og som man i fremtiden håper kan kurere andre sykdommer, som er uhelbredelige i dag. Det er i dag private firmaer som tar navelstrengsblodet og oppbevarer det, men det koster endel tusen som ett engangsbeløp samt en årlig avgift. Jeg diskuterte det med endel lege kolleger (er ikke lege selv da vel og merke) da jeg gikk gravid med min første, og kom frem til at jeg ikke ville benytte tilbudet. Dette fordi oppbevaringen av navelstrengsblod er usikker og det er høyst usikkert at prøven er brukanes hvis du får bruk for den. Det er også minimal sjanse for at man vil få bruk for den. Håper valget mitt er riktig
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Pappaen min er forsker og jobber med stamceller på Rikshospitalet, jeg har ikke gjort det, det sier vel nok om hva jeg tenker om det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå