Gå til innhold

Vårt barn på 5 har hatt stygg hoste lenge.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har hostet på og av i måneder. Vært til legen to ganger, da var det forkjølelse. Men hosten forsvinner ikke etter forkjølelsen går over.

Det er mest på kvelden og natten hun hoster. Hosten er for det meste tørr og hun blir sår i halsen. Av og til er det litt slim i halsen.

Hun har blemmer innerst på tungen som er hvitaktige. Legen sier det er forkjølelsesblemmer. Men nå er hun ikke forkjølt lengre.

Dette tar på henne, for hun våkner en del om natten og er lei seg. Hun vet ikke helt hvorfor, men vi mistenker det er pga hosten for den er kjempe fæl om natten.

Noen som kjenner seg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta henne med til en annen lege.

Altid lurt å få en annen leges vurdering, når man sliter med slik i lengre tid, å når legen man bruker nekter å undersøke noe mer.

Skrevet

Det kan være astma..

Mange barn som har astma, får kun hosten. Dette gjelder også jenta mi.. Vi er i gang med utredning og utprøving av medisiner nå.

Hun hoster veldig mye når hun er forkjølet og om natten, men det er mye tørrhoste..

Jeg synes ikke du skal gi deg med det enkle svaret fra legen, hvis du er bekymret.

Du kjenner barnet ditt best, Er det tatt bilder av lungene hennes? Du kan kreve det. Det er så ekkelt når en vet at ikke alt er som det skal være, spesielt med de små som er hele livet vårt...

Masse lykke til!! :-)

Skrevet

Nei det har ikke vært tatt bilder av lungene hennes. Det skal jeg jammen kreve. For det tar på den lille kroppen og hoste slik vær eneste natt. Jeg ser hun er lei og sliten. Hun har hatt det slik i flere måneder. Men legen sier det er nomalt at barn hoster mye vinterhalvåret i allefall hvis de er i barnehagen.

Ikke har vi hatt henne med i basseng pga hosten, vil ikke gjøre det verre. Hun blir kjempe lei seg, for hun vil så gjerne i basseng.

Men nesten konstant siden høst!

Vet ikke om dette har noe å si, men glemte og nevne det i hovedinnlegget. Hun har fått utbrudd av eksem rundt håndleddene i tilegg.

Takk for svar :) Hilsen HI

Skrevet

Jeg vet så altfor god hva du mener. Har hatt det slik ofte vi også... Men nå ser det ut til at det kan bli bedring grunnet medisinering pluss at hun er eldre..

Masse lykke til-igjen!! :-)

Skrevet

Det er grusomt som mor og se og høre hvor fælt barne har det. Og unsett hva man gjør så er det ingenting som lindrer eller hjelper.

Det kan jo ikke være bra for halsen hennes at hun hoster så ekstremt mye, for hun klager mest på natten over sår hals. Og da gråter hun og holder hendene for halsen.

Akkurat nå sitter jeg på stua og hører på at hun hoster så fælt. Det gjør så vondt inni meg, har så lyst og lindre hosten hennes.

Sitter bare og venter på at hun snart skal våkne av den grusomme histekulen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...