Gå til innhold

Sjokkert over venninne som drikker alkohol og ammer samtidig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drakk to glass vin og satt der og ammet sin lille fortidligfødte prins på 6 uker.

Dagen etter drakk hun en pils og en irish coffe.

Ammet samtidig eller umiddelbart etter drikkingen.

Er jeg overhysterisk?

Ble MEGET overraska jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det anbefales at man er 110% nykter ved amming frem til 6uker beregnet etter termin.

Skrevet

Tror ikke jeg hadde greid å holdt kjeft da hadde jeg sett det. Stakkars liten unge. Du er ikke hysterisk! Leveren til barnet er ikke til for å bryte ned alkohol. Melken har jo like høy promille som moren og da er den jo på sitt høyeste rett etter hun har drukket det.

Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde det klikka tror jeg. At det går an!!

Tenker hun overhodet ikke på den lille gutten? Skjønner hun ikke at han kan få skader på sine indre organer fordi hun drikker? Jeg ville tatt det opp med henne, og hvis hun ikke hører, ville jeg kontaktet helsestasjonen hvor hun går slik at de kan ta en alvorsprat med henne...

Skrevet

norske anbefalinger er at man kan drikke ett glass vin, og amme en to tre timer etterpå. I sverige har man gjort nye undersøkelser, og der sier man at man kan ta TO glass vin, og så vente like lenge. Det er vel forventet at norge vil oppta de svenske anbefalingene etter hvert.

Jeg tar meg gjerne et glass rødvin etter at poden er i seng. Da vet jeg at jeg ikke skal amme før kanskje fem, seks timer etterpå. Hadde jeg tatt et par slurker rødvin, og han hadde våknet og skulle hatt mat da, hadde jeg gitt uten problemer. Blodet mitt har ikke mye promille etter to slurker. Hadde imidlertid ikke styrtet to glass rødvin og deretter ammet. Så kommer litt an på hvordan hendelsen skjedde.

Skrevet

Hvor mye alkohol er det i melken etter to glass vin?

Det er vel snakk om promille - det er så lite at det sikkert blir mer om du drikker kefirmelk. Ikke vet jeg, men jeg tror rett og slett ikke det er noe problem for det er snakk om så små mengder som ender opp i melken uansett!?

Værre er det vel om man drikker sånn at man ikke klarer ta seg av barnet, at man sovner og ikke våkner når det gråter.

Skrevet

Leveren til spedbarn under 6 uker er så uferdig at man ikke skal nyte alkohol i det heletatt. Ser noen her sier at det er så små mengder. Det hjelper ikke at det er små mengder, når barnet ikke skal ha noe. Alkohol er gift som leveren må ta seg av og når den ikke klarer dette kan det skade leveren og andre organer (ved at giftstoffene slippes ut ubehandlet). Med eldre barn er det litt annerledes - der tåler leveren å jobbe med litt gift, men hvorfor utsette den for det. Alkohol er gift på lik linje med annen gift og de ferreste vil vel gi barnet gift (selv i små doser), om de tenker seg om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...