Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Har i noen uker nå klødd litt på øverste delen av magen innimellom. Klør ikke på hele magen, kun den delen som er over buksen. Dette har blitt verre de siste dagene, er ikke sånn at jeg sitter og klør hele dagen, men virker nå i tillegg til at huden er litt irritert og sår. Er 39+4, så ikke lenge igjen nå... Noen andre som opplever dette? Kan dette være svangerskapskløe? Klør ikke på noen andre steder på kroppen.
Sun_Shine_ Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Vet ikke om det kan være svangerskapskløe, men det kan legen lett undersøke med å ta noen blodprøver av deg. Jeg blir selv undersøkt for svangerskapskløe, men jeg klør mest inni håndflatene, mellom fingrene, underarmene, under føttene og oppover leggene. Klør også ellers på kroppen, men ikke så mye. Har tatt noen blodprøver, som har antydet at det kan være svangerskapskløe. Skal ta nok en blodprøve i morgen, og håper den avkrefter/bekrefter om det er svangerskapskløe eller noe annet. Nevn det for legen din, og be om å få tatt prøvene dersom du er engstelig.
passilurken Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 svangerskapskløe er når det klør over hele kroppen hele tiden. min lege sa at man ser med en gang om noen har det. da kan de simpelthen ikke slutte å klø på armer og ben. jeg klør også på magen av og til. da smører jeg med med krem igjen. og igjen. og igjen:) hadde en bekjent med svangerskapskløe... hun så helt vannvittig ut. store utslett over hele kroppen unntatt i ansiktet. og klunne ikke la være å klø uansett. hun fikk behandlig med spesial-bad på sykehuset og var konstant blå-brun:) men i følge henne hjalp det og det var det viktigste. så jeg tviler på at det er det du har. heldigvis!!!
Fire småtroll Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Nesten alle gravide klør i huden, særlig på magen, så det høres ut som det du har er en helt vanlig kløe i huden. Jeg hadde svangersksapskløe forrige svangerskap og det var noe helt annet, jeg holdt virkelig på å bli sprø! Klødde helt sinnsykt inni hendene og under føttene, huden kriblet og brant HELE tiden, klødde og klødde og klødde, klødde istykker huden så det ble sår. Klødde også på resten av kroppen, leggene, lårene, underarmene, overalt. Umulig å sove, var oppe flere ganger hver natt for å kjøle ned huden med kalde kluter, kalde dusjer, aloe vera fra kjøleskapet osv. Det var forferdelig, sov toppen 1,5 time i strekk før jeg måtte opp igjen, og det var etter å ha tatt medisiner (måtte få noe å sove på). Men som så mye annet finnes svangerskapskløe i flere grader, du kan jo nevne det for jordmor/lege på neste kontroll for sikkerhets skyld. Men det de er spesielt oppmerksomme på er kløe inni hender og føtter, kløe på magen er mer normalt. Det finnes mange gode kremer på f.eks apoteket, smør deg godt og drikk masse vann pluss omega-kapsler så er du sikker på at huden får nok fuktighet både utenfra og innenfra.
Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2009 Fint å høre! Smurte meg med fuktighetskrem før jeg la meg i går og har ikke klødd i dag. Der det pleier å klø er der huden er mest strekt, så er mulig derfor, i tillegg har jeg hatt på meg joggebukse som ikke går over magen, tror det har hjulpet også, klør mest når jeg har på mammabukse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå