Gå til innhold

Ser ungene deres (ca 2 år) mye på film?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt dårlig samvittighet jeg..gutten min på 2 år er blitt skikkelig TV slave.Ser på DVD om morgenen når han står opp, og sikkert noen timer i løpet av dagen..

Er hjemme med han, og lillebror på 5 mnd. Har vært mye dårlig vær, syke barn osv.. så er så lett å ty til film..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også vært mye syke før jul og nå også, og det har blitt mye film/barnetv. 2-åringen har ikke ro i rompa, men 4-åringen har blitt litt avhengig merker jeg. Så i dag var det stopp! Han spurte mange ganger, men jeg sa nei også fant vi på noe annet i stedet. Gikk i grunn ganske så greit, hehe! Så nå framover skal jeg være strengere igjen =) Deilig å slippe å ha på det bråket...som regel fulgte han ikke ordentlig med likevel!

Skrevet

Når han ikke skal tidlig i barnehagen eller det er helg, så setter vi som regel på en film når vi står opp.. Han sitter maks 15 min stille og titter før han begynner å leke.. Filmen ruller som regel over tv'n likevel, så han slenger øya bortpå innimellom..

Vil ikke si han ser mye film sammenhengende..

Skrevet

Nei, hun gjør ikke det. Hun ser barne tv da, også hender det at vi setter på en film om barne tv er kjedelig.

Prøver å ikke la hverken 2 åringen eller 5 åringen se for mye tv. Merker de blir passive av det. Men, noe får de selvfølgelig lov å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...