May-juli07+mai09 Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Ja jeg vet at ikke kremer hjelper mot strekkmerker, men det må jo hjelpe litt da!!!! hva bruker dere???
May-juli07+mai09 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2009 Takk for svaret Men det hjalp meg lite Flere???
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 bruker olje... har fått strekkmerker i fleng og de klør som baaare det...tror jeg kommer til å grave ut ungen:S huff... hva skal jeg gjøreeeeeS:SS:S
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Cocca butter fra The Body shop. Brukte det sist å. Fikk ikke ett strekkmerke. Om det er kremen eller ikke vet jeg ikke,men den er feeeet og god. Og lukter himmelsk hahahaha
meg & to små vampyrer Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 en skikkelig fet bodylotion fra biotherm med aprikosekstrakt i.
Mamarosa Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Body butter fra The Body Shop!!! En deilig krem i tusen forskjellige lukter. Strekkmerkene kommer vell i underhuden, så det er vell lite vi rent fysiologisk kan få til med en krem - MEN det er jo lov å håpe... Og det skader vertfall ikke å gjøre overhuden myk, deilig og god luktende!!!
SokkeLaila Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 ..smører meg med tålmodighet..! Og den kremen jeg måtte ha for hånden! Har ingen strekkmerker fra forrige graviditet..
Lykke X 4 Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Ingenting her også Men smurte etter alle kunstens regler med førstemann, fikk masse strekkmerker. Smurte ikke i det hele tatt med nr.2, fikk ingen flere strekkmerker.
Knotten & lille persille Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Strekkmerkekremen fra vichy. Gjorde det forrige gang og fikk ingen strekkmerker, tar ikke sjangsen på å la være denne gangen heller:)
★minijente★ Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 boots sin strekkmerke krem, har ikke fått et eneste nnå, har bare noen gamle... er i uke 33
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Biotherm strekkmerke kremen... trekker fort inn:)
jeg fant firkløvern Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 Jordnøtt olje, den fås på apoteket.
*toppris* Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 "Det har også vært påvist veldig positive effekter ved bruk av selvbruningskremer blant de som har Vitiligo ( ujevn pigmentasjon- fremkommer som hvite hudflekker.)og strekkmerker" http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/skjoennhet_og _velvaere/selvbruning_brun_uten_sol/(language)/eng-GB
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 19. januar 2009 #15 Skrevet 19. januar 2009 Body Butter Shea fra Body Shop! Både hele dette svangerskapet og forrige! ) Fantastisk god!! og lukter GODT! Jeg fikk et lite strekkmerke sist gang, men det oppdaget jeg ikke før etter at jeg hadde fått barnet! Det er så lite synlig så det spiller ingen rolle ... uansett om det forebygger eller ikke å smøre seg så FØLES det ihvertfall bedre )
lulu81 <3 på overtid<3 Skrevet 20. januar 2009 #16 Skrevet 20. januar 2009 Hei, jeg tror heller ikke på at noen krem forhindrer strekkmerker, men jeg smører av og til med Becur repair....jeg har ikke fått strekkmerker på magen, men fikk noen med en gang på puppene. Becur repair har gjort de jeg har fått litt mindre synlig...det kan jo være verdt ett forsøk:)
eplejente Skrevet 20. januar 2009 #17 Skrevet 20. januar 2009 Jeg smører meg med den pregnancy oil fra Weleda. Er nå 34 uker. Oppdaget til min store forskrekkelse et par strekkmerker på puppene!! Men de er ikke så store da..
Pennuna Skrevet 20. januar 2009 #18 Skrevet 20. januar 2009 Bruker Body Butter fra The Body Shop. Har brukt Shea, Hemp og Oliven. Det gjorde jeg forrige gang også, og fikk ikke ett strekkmerke. (bank i bordet ) Ja, det sies jo at det er underhunden som strekkes, og det er vel logisk eller så hadde vi vel begynt å blø? Men tenker likevel at fenomenet består i at kroppen vokser fortere enn huden og at da kan vel huden ha godt av litt "hjelp" til å holde seg smidig... Synes Hemp Body Butter hjelper veldig mot kløen. Den lukter ikke sånn kjempegodt, men helt greit.
3b@rnsmor-30* Skrevet 20. januar 2009 #19 Skrevet 20. januar 2009 smører kroppen min med min nydelige aloe lotion fra Forever Living Products som jeg bruker på hele kroppen. Har ikke brukt noe spesielt før heller.. bare den bodylotionen jeg bruker for tiden liksom. har noen få strekkmerker på magen og ellers lite... og de andre er nok ikke fra svanngerskapene.. er nok mer litt sånn opp og ned i vekt..
karamell mamma Skrevet 20. januar 2009 #20 Skrevet 20. januar 2009 Cocoa Body Butter fra Body Shop. Lukter deilig og ikke et eneste strekkmerke. Jeg har brukt body butter i 5 år, så hun i butikken mente huden min hadde et utrolig godt grunnlag! Krysser fingre for det!!
Mortiletbittelitenurk Skrevet 20. januar 2009 #21 Skrevet 20. januar 2009 Biotherm bodylotion - den aprikosfargede, for ekstra tørr hud hver gang jeg har dusjet. Har også brukt Body Shops Cocoa Body Butter, og Bio-oil (vet ikke om man får kjøpt den her i Norge http://www.bio-oil.info/en/uses.html), men da på kvelden - synes det blir litt klissete under klærne på dagtid... Er i uke 32 og har unngått strekkmerker sålangt, men tiden for vise. Det er vel genetisk anlagt, hvor fleksibel og elastisk huden er, men det er nok ikke dumt å holde huden "mettet" med fuktighet. Har også tro på nattlysolje, som er bra for fettsyrene i huden. Har brukt Efamol-nattlysolje (kapsler) for å forebygge eksem siden jeg var liten, inbiller meg at den smører litt "innenfra". Lykke til!
Lillemus&mamma'n Skrevet 20. januar 2009 #22 Skrevet 20. januar 2009 Fikk coca body butter (body shop) i bursdagsgave for et par uker siden, og er kjempefornøyd med den! Har vært knusktørr over hele kroppen i hele svangerskapet, men den har hjulpet, faktisk. Er i uke 25 og har foreløpig ingen strekkmerker, men det "verste" gjenstår vel...
S. Skrevet 20. januar 2009 #23 Skrevet 20. januar 2009 Bruker Boots professional jeg og. Pregnancy massage cream eller noe slikt. Er bare uke 26, men strekkmerkene kan jo stadig vekk komme.. Kremen var billig i alle fall, og trekker fort inn.
Ayka 09+13+14 Skrevet 20. januar 2009 #24 Skrevet 20. januar 2009 Jeg bruker bare den vanlige funktighetskremen som jeg har brukt i maaange år Har ingen tro på at det finnes en "mirakelkrem" til 4-500kr som skal forhindre strekkmerker... De gangene jeg smører magen,så bruker jeg Vaseline Intensive Care,Extra Strength... Synes den er god å bruke,jeg
MissBenz Skrevet 20. januar 2009 #25 Skrevet 20. januar 2009 Kakao-olje. Koster ca.1 kr i utlandet for en liten boks. Heter "montica de cacao" eller noe sånt. Smeltes over varme før jeg smører det på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå