Gå til innhold

Spent før fødsels-samtale i morgen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morra tidlig skal jeg på fødsels-samtale, og jeg er veldig spent på hva som kommer ut av den! Pga at førstemann på nesten 4,7kg endte opp som keiser og familiehistorikk med stadig større babyer, så er redd for å føde på vanlig måte. Først tenkte jeg mest på hvordan kroppen min skal tåle en slik belastning, men nå er jeg mer og mer redd for den lille inni magen.

Er åpen for å høre på fakta og legge en plan, men må innrømme at et nytt keisersnitt virker mest trygt. Er ikke fødsel i seg selv jeg engster meg for, så hvis ungen tar til vettet og melder seg på i god tid før termin så kan vi jo gjøre et forsøk :)

Prøver å skrive ned litt spørsmål og tanker for å få lagt saken frem på best mulig måte. Noen andre som har erfaring med slike samtaler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg var på slik samtale i forbindelse med at jeg er blitt utsatt for voldtekt.. samt et litt trøblete svangerskap. Kunne fått keisersnitt, men ønsker å prøve fødsel. Det var kjempefint å få sitte med JM å planlegge.

Hun skrev ned alle ønsker jeg hadde, samt partner og hjalp meg å se hvilke "senario" vi kunne møte på. Jeg hadde ikke laget noe listepå fohånd men jeg og sambo hadde snakket litt om hvordan vi ville ha det.

Føler meg mye tryggere på å gå inn i fødsel nå som jeg vet at det ligger et notat der inne som det står alt som vi IKKE ønsker på. Samt hvordan vi ønsker det.

Det som var kjempebra med samtalen var at jeg fikk si hva jeg var redd for, og så lagde vi en "plan" for hvordan det skulle løses.

Lykke til... håper du får en like fin opplevelse av denne samtalen som meg.

Skrevet

Hei!

Fint å høre din erfaring fra fødsels-samtale. Det jeg trenger for å føle meg trygg er jo nettopp det å bli hørt, at argumentene mine blir tatt seriøst! Virker som den JM dere traff på gjorde det!

:)

Skrevet

Ja hun var bare helt til å spise opp.. håper du er like heldig.

Det hjalp utrolig mye å få de tingene jeg er redd for ned på papiret og tatt opp skikkelig seriøst. Nå har vi "alternativer" og det står svar på hvitt hva som er greit og ikke.

Det viktigste JM sa.. og jeg er EVIG gla hun sa det.. var:

Dersom du ikke er fornøyd med den JM som du får, skal sambo ta seg en tur på vaktrommet og snakke med vaktansvarlig. Så får dere tildelt en ny. Det er veldig viktig at dere gjør dette dersom du føler kommunikasjonen mellom deg og JM ikke stemmer. Og vi JM syns også at det er fint at dere gjør dette.

Så husk på dette.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...