Gå til innhold

Beholde eller ikke beholde...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Velg for meg?

 

Fungerer ikke akkurat slik, men hva ville dere gjort?

 

Ønsker i utgangspunkt ikke et barn til og skal egentlig inn på sykehuset i morgen for samtale + få pillene. Er allikevel så usikker. Eneste som taler for er dårlig samvittighet og god økonomi. Ellers er det mange motargumenter; to potensielle fedre, ung, mye annet i livet som bør ordnes først, et barn fra før som krever sitt, studieplaner til høsten, alene, ønsker det absolutt ikke, har drukket, kommer til å måtte forkaste drømmene ++...

 

Ut i fra lite informasjon: hva hadde du valgt om det hadde vært deg?

 

Beholdt eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg ville abort ALDRI vært et alternativ uansett, så jeg er vel kanskje ikke den rette til å svare deg.

Det er ditt ansvar!!!!!!!!!

Skrevet

Nå tenker jeg som om jeg var deg:

 

JEG hadde valgt abort, av den gode grunn at dette er en svært ubeleilig situasjon. Jeg hadde ikke ville utsatt meg for dette, tenk all viskingen og tiskingen til folk rundt meg. Er ikke bare bare å overse dette heller, det kommer til å gå innpå meg. Jeg har hele livet foran meg, barn kan man få senere når livssituasjonen tilsier det, hus/mann/utdanning.

 

Jeg synes altfor mange får barn utenom partnerskap idag. Barn skal jo liksom være noe som er mellom to som elsker hverandre.. Synes det er svært svært skremmende.

 

Lykke til uansett hva du velger, ungen kommer nok til å få det fint om du velger å beholde uansett..

Skrevet

er du i den minste tvil, så BEHOLD:) Dette kommer til å gå så bra så, er selv ung mor, og man angrer aldri på barna man får, bare de man ikke får. LYKKE TIL:)

Skrevet

"Barn skal jo liksom være noe som er mellom to som elsker hverandre.."

 

Vel, det er ALDRI en garanti at man elsker hverandre og holder sammen livet ut selv om man får et barn sammen. Tynt argument.

 

Hvis du er i tvil, kjære HI, så behold! :)

Skrevet

kjære vene anonym 21:22, er det mulig å være så gammeldags da? selv om hun tar dette barnet bort og kan få fler siden, kommer hun mest sannsynlig til å lure på hvordan denne lille guttene eller jenta hadde vært? Tror ikke det blir noen tisking og hvisking og blir det det, who cares, kan ikke ta abort av denn grunn.

Skrevet

Jeg har tatt to aborter ,en når jeg var 17 og en når jeg var 18 år .

Jeg vil si at det er to av de smartest avgjørelsene jeg har tatt noen gang og jeg angrer IKKE i det hele tatt..

 

Jeg syns ikke man skal få barn pga dårlig samvittighet ,men fordi man ønsker det .

 

Jeg ville tatt abort..

Skrevet

Hadde det vært meg hadde jeg tatt abort.

 

Lykke til :)

Skrevet

Enig med deg anonym 21:26.

Man kan ikke sette barn til verden i tro om at man skal holde sammen resten av livet. Finnes ingen garanti for at man holder sammen. Hvis alle skulle tenke sånn så ville befolkningsveksten vært svært lav.

 

Jeg blir selv mamma til sommeren og BF stakk av da han fikk vite at vi skulle ha barn. Men jeg valgte det jeg tror er rett for meg... Orket ikke tanken på å ta det bort....

 

Er du i tvil, så er det et argument for å beholde!

 

Lykke til med valget!!!

 

 

 

 

Skrevet

Jeg ville beholdt! Har tatt abort en gang (eller det var vel en sa som endte i ma), men det er det værste jeg har vært borti! Jeg hadde jo ikke noe valg, fosteret var dødt å det kom aldri til å bli noe barn, men jeg sto alikevel på omkledningsrommet på sykehuset å gråt å hadde lyst til å løpe ut der i fra! Følte med helt tom:(

 

Men du må jo tenke hva som er rett for deg da! Det som er rett for meg er ikke nødvendigvis rett for deg!

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde beholdt, men det er meg.

 

Hadde det av visse grunner vært komplett umulig for meg å beholde, så hadde jeg valgt adopsjon.

Det er mange par i Norge som venter på å få adoptere, så jeg hadde valgt å hjelpe et barnløst par til å få et barn, og deretter sterilsert meg.

 

Skrevet

jeg hadde også beholdt- hva hvis jeg plutselig ikke kan få flere barn- nå vet du i hvert fall at du har muligheten til å få et barn- barnet vil gi sorger og gleder. Tenk på mulighetene og ikke problemene- sørg for å få hjelp... slik at det kan bli en god graviditet og ikke en dårlig .. og da er det mulig å studere ved siden av..

vel uansett.

jeg vill heller si at siden du er så i tvil- bør du beholde.

Men husk at uansett hva du velger - så tar du et valg og det må du stå for!!-

 

ønsker deg bare alt godt!!

klem

Skrevet

Hvis du er så usikker at du føler at du vil vite hva anonyme meg på andre siden av jordkloden ville ha gjort, syntes jeg ikke du burde ta abort i morgen. Det vil i alle tilfeller være lurt å utsette det noen dager til du er helt sikker. Å måtte skrinlegge drømmer er alltid vondt. Men drømmer har en tildens til å komme å gå igjennom livet. Noen har vi muligheter for å virkliggjøre senere, andre mister vi interesse for. Noen drømmer forblir drømmer, noe som kanskje kan være bra. Jeg skjønner at det er tøft å være alene, men jeg vil si etter å ha lest flere tusen innlegg her over de siste årene, at mange som lever i parforhold egentlig er alenemammaer. Mange velger jo også etterhvert å få barn alene, da prinsene har en tildens til å vente på seg. Du vet selv best hva du klarer. Hvordan er ditt forhold til bf? Det at du har drukket alkohol syntes jeg du bør glemme med en gagn. Det var ikke lenge siden jeg så en undersøkelse det var link til fra disse sidene om at litt alkohol ikke kunne regnes som farlig, men faktisk var bra i forhold til en mengde ting. (Jeg kan ikke finne linken, men det var 3 - 4 måneder siden). Selvsagt betyr ikke det at man kan stordrikke gjennom svangerskapet, da det har vist seg å gi kunne gi fosterskader. Men det betyr at det ikke er noen grunn til å ta abort på grunn av alkohol. Uansett hva du velger er det ditt valg, og ditt alene. Du må ikke finne på å ta hensyn til noen andre når du skal bestemme. Det er en grunn til at kvinner og ikke menn blir gravide.

Skrevet

Jeg har vært i din situasjon, bare at jeg var midt i utdannelse og litt eldre og visste hvem faren var. Ellers mye det samme; alene, barn fra før som krevde MYE, osv osv......

 

Jeg beholdt..... Og er glad for det:) Det barnet har bursdag akkurat i dag:)

Skrevet

jeg syns du skal snakke med fagfolk om dette...si ifra når du er på sykehuset at du er i tvil.....

 

syns ikke at vi bim-damer skal velge for deg... det er du som skal leve med valget du tar!!! husk det, uansett hva du velger kommer det til å få konsekvenser.... slik er det.. og du må velge det som du føler er mest riktig for deg...

 

må si at det er svært få som angrer på å få ett barn, og svært mange som angrer på en abort!!!! inklusive meg....(som angrer på abort)

Skrevet

Herreguuuuuuud!!!!!!!!Blir så provosert av de som tar så lett på det,å bare går å fjerner et menneskeliv.Jævla idioter.Eneste gyldig grunn til abort mener jeg er vist en har blitt voldtatt.Dette var ikke ment til deg hi.til dere andre som velger å bare fjerne et barn som selv ikke får velge om hun/han får leve.Vær så snill hi...!!ikke fjern barnet.Jeg selv hadde to potensielle fedre.skole kan du ta hjemme på nettet.Har selv vært alenemor.Hadde utbetalt 17.000 i mnd.så økonomien var ikke problemet.Håper du beholder det.Tviler på at du vil angre på det.:-)

Skrevet

Takk for svar til dere alle.

 

Det ligger selvfølgelig veldig mye mer bak enn det som står skrevet i hovedinnlegget. Egentlig betyr det ikke så mye hva andre mener - ønsker ikke at andre skal velge for meg. Synes allikevel det er greit å høre andres tanker om de faktisk hadde vært i samme situasjon. Får meg til å tenke litt på hva andre hadde tenkt vs. det jeg selv tenker. Det er ganske fint.

 

Allikevel bestemt meg nå, og det var et valg som egentlig kun var basert på meg selv og hva jeg kan leve med. I det store og hele.

 

HI

Skrevet

Hva blir det til da??

 

Bra du har klart å ta en avgjørelse, lykke til uansett hva du velger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...