Gå til innhold

Termin i august - sydentur tidlig i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har veldig lyst til å ta ei uke i et varmt land på tidligsommeren. Har termin 28. august... Jeg lurer på om vi skal ta en tur i månedsskiftet mai/juni el tidlig på juni. Da vil jeg være 6 - 61/2 mnd på vei...

Hva tenker dere andre om å reise på ferie i sommer? Hvor sent tør dere dra?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal til Mallorca i midten av mai, jeg har termin 8. aug. Tror det blir helt supert, har ikke tenkt på at det er langt uti svangerskapet.

Skrevet

Vi har bestilit sydentur midten av mai å skal være der 2 uker, å da er jeg 22+3 uker. Så det går kjempe bra tror jeg :) Tror nok ikke det jør noe når du er 6 mnd. Jeg hadde jort det :)

Skrevet

Heia!!

Jeg har termin 23 aug og har tenkt å reise 14 dager til Hellas i begynelsen av juni=) Jeg har vurdert å reise til Gran Canari i slutten av mars også... Men jeg er så innmari usikker på om det er grei temp der da. Vil ikke reise til en plass der det er 18.20 grader og vind liksom. NOEN SOM HAR ERFARING HER KANSKJE? Jeg er selvfølgelig litt skeptisk, men dette er pga at jeg er redd for smitte som kan være fosterskadelig. Noen flyselskaper lar ikke gravid som er kommet til 7 mnd fly, noen lar dem fly men de må ha med lege attest på att dette er trygt. Jeg kommer til å være omtrent 7 mnd på vei når jeg flyr tilbake, så jeg vil ha med lege attest. OG, en annen ting som er lurt å sjeke er forsikringen din i tilfelle du skulle føde eller at noen skulle skje. Det er nemlig ikke alle som dekker hendelser når du er gravid...

Skrevet

Jeg mente seff å reise i mars ISTEDET for i juni. Jeg er ikke sååå rik . HEHE

Skrevet

Vi har også snakket om å ta en sydentur en uke eller to med datteren vår, før den nye bebisen kommer - det blir vel slutten av mai eller i løpet av juni tenker jeg (har termin 20.august).

Så lenge alt ser greit ut og jeg er frist å rask, ser jeg ikke noe problem i å reise - jeg vil vel være rundt 6,5 - 7 mndr litt utifra når vi drar.

Vi har veldig lyst til å dra tilbake til Marmaris i Tykia, da vi har venner der nede - noen andre som kanskje tenker på å dra dit rundt samme tid? Er utrolig fint der hvertfall, så er absolutt å anbefale :)

Skrevet

Hei

Sjekk med flyselskapet. Nokre nekter gravide å fly i slutten av graviditeten (ulikt frå selskap til selskap) og nokre krev legeattest. Dette fordi lufttrykket kan sette fødselen i gang på slutten av svangerskapet.

Ellers skal det ikkje være noko problem

Skrevet

Jeg hadde termin 1 sep forrige gang og da var vi en uke i Spania i midten av mai. Det var kjempedeilig og kan absolutt anbefales!

Skrevet

Hei Hei

Jeg var hos min første svangerskaps time i dag.

Noe av det første jordmor ville snakke om var å reise.

Det ville hun fraråde meg til.

Ikke pga flyreisen spesielt , men pga matforgiftnings faren.

Har ikke tenkt å reise , men tenkte å dele dette med dere som har tenkt til det.

Skrevet

Hei HI.

Vi reiste når jeg var ca 6 mnd + sist jeg var gravid. Bare å reise.. går helt fint:D

Skal selv reise nå i mars og i juni ,har termin 15 august:D

Vi er MYE ute å reiser å ingen av oss har blitt matforgiftet.. Bare pass på at maten er godt stekt gjennom og gå på ordentlige fine steder der det er mye turistme så går det bra.

Bare reis og kos deg du:D:D

Skrevet

Tusen takk for mange svar!

Skal til lege i slutten av neste uke, så kan jo høre litt da, men jeg føler selv det må være ok å reise så lenge man er frisk og man er litt forsiktig med maten.

Må jo benytte sjansen til å reise med bare to små som løper rundt! Ser for oss en chartertur til et familievennlig hotell/resort/village eller hva det nå heter hos de forskjellige turoperatørene. Noen som har noe å anbefale? Flyr fra Trondheim, og vil helst ha kortest mulig flytur = ikke Gran Canaria, for eksempel...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...