Gå til innhold

Hva gjør alenemødre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forstått at jeg er veldig avhengig av min Kjære:-)

Ikke noe galt med det altså, vi har jo tenkt å bo sammen resten av livet...

Men nå er han bortreist, og her sitter jeg.....og lurer veldig på hvordan jeg skal fikse morningen i morgen, om det kommer så mye snø som det er meldt.

Altså greia er den, skal jeg ta lille Hund på tur først, deretter måke snø, og så vekke guttene.

Eller skal jeg vekke guttene, ta lille Hund på tur og så måke snø?

Da er de våkne alene, alt. 1 da sover de alene.

Jeg går ingen lang tur med lille Hund da altså, holder meg i veien her slik at jeg ser huset hele tiden. Og storebror har forstått at om jeg er ute med lille Hund så kan han bare rope i vinduet om det er noe.

Men tenke seg til da, sitte her og fundere på dette..

Tenk om jeg virkelig var alenemor da, hadde ikke hatt store valget da:-/

Nei jeg krysser fingrene for at det IKKE kommer mer snø:-DD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du hadde vært alenemamma så hadde du ikke fundert så mye på det. Da måtte du bare klart deg selv nemlig:-)

Har prøvd det og det gikk faktisk over all forventning når det gjaldt det praktiske. Man fikser det som skal gjøres og mere til.

Det tøffeste med å være alene synes jeg var å være alene om ansvaret, både for unger og økonomi. Det er liksom mye bedre å være to som bidrar i fellesskapet, tross alt.

Og så er det koselig å ha en å dele tanker og opplevelser med. Det er også ensomt som aleneforeldre...

Skrevet

Det har jeg da prøvd,og det funka veldig greit.Som klatten sier,du ville ikke fundert på det =)

Men hva med å sette i band mens du måkker da??

Jeg har det meste aleine her,så jeg bare tar med unga når det trengs.Men jeg er da ikke ute kl 6 nei...usj da...

Skrevet

Jeg var alenemor en periode da jeg bodde i det verste snøhullet i nord,

vinteren "da det ikke hadde snødd så mye siden år 1815 omtrent"

Da måkte jeg snø da, dag og natt, jobbet 100 % og kjørte til og fra jobb/dagmamma i min lille Daihatsu Charade (=litt større enn en poskasse normal str.) Den måtte letes etter hver morgen, siden det hadde snødd kattunger hele natta. Det året måket vi fortsatt snø av plenen i Juni!

Hadde jeg hatt hund da, hadde den fått myye utetid, det er sikkert.

Og ja, noen ganger måket jeg snø på kvelden når mini sov i senga si,

(men ikke si det på skravle, eller anonym! Kanskje det blir sendt bekymringsmelding til BV, men guttungen er jo voksen så det går sikkert bra..Nei vent, kanskje de skylder på at DET er grunnen til hans dårlige programfagkarakterer i dag .......hehe...nå ble jeg sabla morsom her :-)

Ja ja det gikk det også hehe........var litt yngre og sprekere da ;-)

Det høres jo ut som jeg forteller en historie fra laaangt tilbake..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...