Annabeth Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 hei jenter er i uke 27, har hatt så sinnsykt mageknip ( vet at det er forstoppelse...) Noen andre som er plaget av det eller..? Noen tips? Prøver nå lactulose så får vi se om det blir bedre.. Plagsomt!!!!!!!!
venter_baby_i_august<3<3<3 Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Jeg er også plaget med dette til tider. Nevnte det for legen å han sa jeg kunne prate meg de på apoteket så ville de anbefalle noe for gravide som ville hjelpe.. Det som også kan hjelpe litt er å gå 1 - 1.5 times tur hver dag.. Det gjør jeg å det har hjulpet meg fra å kjøpe noe middel for det
Pink Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Masse væske er viktig (jeg drikker nok nærmere 3l pr dag). Har fått kikk på blåbærsaft, så 1 av de 3 litrene er nok blåbærsaft akkurat nå, og blåbær er jo bra for magen Magen min funger bra på denne "kuren"
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Biola hjelper meg, de samme gjør svisker. Men pass på å drikke nok biola. Ellers som de andre skriver: drikk masse væske, og vær i bevegelse. Og så et godt råd jeg fikk: IKKE la vær å gå på do når du kjenner du må. Det gjør at innholdet i tarmen bare blir enda fastere.... Er mye lettere å få tømt seg når tarmen er i arbeid. Lykke til!
Elviraen Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 Noen som vil bytte litt?? jeg har diare på 5 dagen!! Har mageknipe inntenst i 2 minutt å da er det bare å finne en do!! Er våken 5 genger pr natt å chiter, er drittlei!! Men håper det gir seg nå snart!! Et tips vi fikk på sykehuset da lillesøstra mi hadde forstoppelse var at vi skulle gi henne youghurt eller noe annet godt, å blande inn litt maltekstakt å svisker.... etter noen timer skulle vi putte en bitteliten bit såpestykke i rompa, bare ei lita flis..... ha dreit hun som en vanlig babygjør!! Hun var bare 6 måneder eller noe tror jeg, men d funka hver gang!! Dere kan jo prøve å se, fali er d i hvertfall ikke!!
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har vært plaget med forstoppelse fra dag en. Har prøvd litt forskjellig og det som har fungert best for meg er 1 ss maltextrakt og melk som er varmet opp, med litt O`boy pulver (for å fjerne lukt og smak), hver morgen. Har ikke vært plaget med magen siden jeg begynte med det.. )
*Emilie* Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har også vært mye plaget av magetrøbbel - treg mage, luftsmerter og forstoppelse. Men nå har jeg funnet noe som fungerer for meg. Jeg drikker et glass vann hver morgen med 2 teskjeer benefiber (kostfiber kjøpt på apotek), samt at jeg spiser en skål med Kelloggs all-bran (frokostblanding) med banan og litt syltetøy. Dette ga iallefall meg en rask virkning, og nå fungerer alt som det skal igjen Lykke til!
Lakrisogvin Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Fikk tips av jordmor om å legge ca en spiseskje linfrø i vann over natten, og å spise det sammen med yougurt. Spiser det hver kveld og det funker!
Annabeth Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. januar 2009 Kjære alle dere - tusen takk for masse gode råd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skal testes!!!!
AmandaM Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Tror blåbær er bra for magen i den forstand at du blir hardere i magen( bra vist du har diare). fordøyelses enzymer fra helsekostbutikk har jeg hørt skal hjelpe.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 20. januar 2009 #11 Skrevet 20. januar 2009 Husk bare å drikke nok vann når du bruker laktulose! Ellers virker det litt mot sin hensikt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå