Gå til innhold

Jeg har så mageknip (forstoppelse:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter er i uke 27, har hatt så sinnsykt mageknip ( vet at det er forstoppelse...) Noen andre som er plaget av det eller..? Noen tips? Prøver nå lactulose så får vi se om det blir bedre.. Plagsomt!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også plaget med dette til tider. Nevnte det for legen å han sa jeg kunne prate meg de på apoteket så ville de anbefalle noe for gravide som ville hjelpe.. Det som også kan hjelpe litt er å gå 1 - 1.5 times tur hver dag.. Det gjør jeg å det har hjulpet meg fra å kjøpe noe middel for det :)

Skrevet

Masse væske er viktig (jeg drikker nok nærmere 3l pr dag).

Har fått kikk på blåbærsaft, så 1 av de 3 litrene er nok blåbærsaft akkurat nå, og blåbær er jo bra for magen :)

Magen min funger bra på denne "kuren" :)

Skrevet

Biola hjelper meg, de samme gjør svisker. Men pass på å drikke nok biola. Ellers som de andre skriver: drikk masse væske, og vær i bevegelse. Og så et godt råd jeg fikk: IKKE la vær å gå på do når du kjenner du må. Det gjør at innholdet i tarmen bare blir enda fastere....

Er mye lettere å få tømt seg når tarmen er i arbeid.

Lykke til!

Skrevet

Noen som vil bytte litt?? jeg har diare på 5 dagen!! Har mageknipe inntenst i 2 minutt å da er det bare å finne en do!! Er våken 5 genger pr natt å chiter, er drittlei!! Men håper det gir seg nå snart!!

Et tips vi fikk på sykehuset da lillesøstra mi hadde forstoppelse var at vi skulle gi henne youghurt eller noe annet godt, å blande inn litt maltekstakt å svisker.... etter noen timer skulle vi putte en bitteliten bit såpestykke i rompa, bare ei lita flis..... ha dreit hun som en vanlig babygjør!! Hun var bare 6 måneder eller noe tror jeg, men d funka hver gang!! Dere kan jo prøve å se, fali er d i hvertfall ikke!!

Skrevet

Jeg har vært plaget med forstoppelse fra dag en. Har prøvd litt forskjellig og det som har fungert best for meg er 1 ss maltextrakt og melk som er varmet opp, med litt O`boy pulver (for å fjerne lukt og smak), hver morgen. Har ikke vært plaget med magen siden jeg begynte med det.. :o)

Skrevet

Jeg har også vært mye plaget av magetrøbbel - treg mage, luftsmerter og forstoppelse. Men nå har jeg funnet noe som fungerer for meg. Jeg drikker et glass vann hver morgen med 2 teskjeer benefiber (kostfiber kjøpt på apotek), samt at jeg spiser en skål med Kelloggs all-bran (frokostblanding) med banan og litt syltetøy. Dette ga iallefall meg en rask virkning, og nå fungerer alt som det skal igjen :D

Lykke til!

Skrevet

Fikk tips av jordmor om å legge ca en spiseskje linfrø i vann over natten, og å spise det sammen med yougurt. Spiser det hver kveld og det funker!

Skrevet

Kjære alle dere - tusen takk for masse gode råd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skal testes!!!!

Skrevet

Tror blåbær er bra for magen i den forstand at du blir hardere i magen( bra vist du har diare). fordøyelses enzymer fra helsekostbutikk har jeg hørt skal hjelpe.

Skrevet

Husk bare å drikke nok vann når du bruker laktulose! Ellers virker det litt mot sin hensikt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...