Gå til innhold

jeg og min x-mann til megling- hvordan hadde dere reagert...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er til megling for å få barnet vårt til å ønske samvær med far igjen...Han er 8 år og det har kommet veldig skjevt ut....han gruer seg til samvær- mye pga fars samboer..

Vert til megling flere ganger nå for å få råd og veiledning...far har gjentatte ganger fått beskjed om å bli en aktiv del av barnets liv....og nå en periode fikk han streng beskjed om at han MÅ ringe barnet HVER DAG....bare noen få minutter...men det mener megler har bra innvirkning på barnet...

Den første uka klarte faren ringe 2 ganger og da kanskje 1-2 min samtale....hadde dere vert fornøyd med det??

Føler jeg vil kjempe for at barnet skal ha det bra, men jeg kan ikke sitte på skulderen til eksmannen min å hviske han i øret hver dag at han må engasjere seg......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut vanskelig ut, men flott dere går til megling.

Hvordan er forholdet mellom X-mannen din og deg, er det noe som påvirker det hele?

Skrevet

Vi har vert til megling i snart 6 mnd nå ( skjønner ikke at fa,.vern konto lar oss få så mye tid- er jo 4 år siden skilsmissen )

Stemningen mellom meg og x er ikke den beste.... og eksen og vet at dette er et problem...men desverre så er han av den typen som vil at alt skal skli lett rundt han...må han gjøre en innsats så er det verre....

Og da blir jeg så frustrertog lei meg.....

Dette konkrete rådet med å ringe hver dag hadde jeg håpa han fikk til- barnet føler jo ikkke at faremn engasjerer seg...

Skrevet

Det hadde nok vært en stor fordel om X'en og du kunne begravd stridsøksen og latt fortid være fortid for barnets skyld. Barnet blir sikkert preget av deres konflikt?

Enig at han burde klare å ringe hver dag.

Skrevet

Åtteåringen din er jo beviset på at det faren gjør ikke er godt nok. Et barn som ikke vil ha samvær med sin egen far, burde jo være nok til at pappen sto på hodet for å få forholdet til å fungere. Jeg blir helt oppgitt og frustrert av sånt, og skjønner jammen godt at DU er det!

Jeg synes du gjør en god innsats midt oppi alt, som møter til mekling på nytt og på nytt. Dessverre får du ikke forandret han, han må jo ville det selv. Har du forresten skrevet et innlegg om dette tidligere? Synes å huske en liknende problematikk for en tid tilbake. Uansett, hvis han ikke kan spandere et par minutter på sin sønn daglig, så synes jeg ikke han fortjener samvær med sønnen. Det nytter ikke å bare komme svevende inn i barnets liv annenhver helg, spesielt når de omtrent ikke kjenner hverandre fra før. Tillit må bygges opp, det er noe man må gjøre seg fortjent til. Det holder jo ikke å bare være biologisk far... Jeg blir så sint på ditt barns vegne! Huff altså, for en type! På meg virker det som han ikke vil innse dette nå. Når fam.vernkontoret gir han STRENG beskjed om å ringe hver dag og han ikke gjør det - hva skal da få han til å ta kontakt? Nå har han blitt fortalt hva han skal gjøre - og så må han innse at han faktisk må gjøre det.

Skjønner at det er konflikter i forhold til samboeren til pappaen, og det gjør jo ikke ting lettere når barnet ikke er trygg på faren sin engang. Jeg vet jammen ikke om jeg ville sendt barnet mitt til en pappa som er så lite interessert og som stiller så mye opp. Dette kommer ikke til å skli lett, det kommer til å koste noe. Og han innser ikke nå at han risikerer å miste det mest dyrebare av alt...

Kanskje du skal sette hardt mot hardt i neste møte, hvis du ikke allerede har gjort det? Si at du ønsker dette av hele ditt hjerte, at barnet ditt skal ha et godt forhold til sin far, men at dette ikke nytter. Det er ikke godt nok, og sånn det er nå har du ikke hjerte til å sende barnet ditt til av sted, til en fremmed.

Åh, frustrert og sint på dine vegne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...