Gå til innhold

kan vi høre hjertelyd på gynekolog?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på gynekolog snart, er da ca 6 /7 uker. Kan jeg høre hjertelyd til barnet da? eller er det bare på ultralyd vi kan det? :) noen som vet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på ul den dagen legen fastslo at jeg var 6 uker og 6 dager på vei. Og da så jeg helt tydelig et bittelite hjerte slå, i en kropp som i følge legen var 8,8 millimeter. Utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jups, det kunne du kanskje høre. Hjerte begynner å slå på omtrent 6. uke, dvs 5 pluss...

 

Lykke til ;-)

 

PS Hvordan fikk du henvisningen til Gyn? Er selv omtrent 6./7. uke på vei og ønsker ul men vet ikke hva jeg ellers jeg skal si til fastlegen enn at jeg er så redd av MA.. Noen gode grunner? Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hups, beklager leste ikke ordentlig! Du kan se hjerte slår via UL fra uke 5 pluss! Du hører den tideligst på uke 8./9.

 

Hilser så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

 

dette høres sikkert helt teit ut men hva er MA??

 

sett det går igjen noen steder men klarer ikke finne ut hva det er jeg??

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du går til lege/jordmor så er det faktisk ikke sikker man kan høre hjertet slå før i ca uke 20. (Ved bruk av doppler)

Jeg var veldig bekymret da de ikke fant fosterlyd i uke 15, men jordmor sa dette var helt normalt.

Er faktisk noen land hvor de ikke vil lytte etter fosterlyd før i uke 20.

 

Med ved UL kan de se det mye tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...:) jeg fekk innkallesle til gynekolog pga jeg hadde en liten blødning forrige uke. de var bare for å være på den sikre siden å se at alt er bra der nede, at de sendte meg opp til undersøkelse:)

det er ganske lenge til vi egentlig får se fosteret vårt, er det vanlig ultralyd i uke 18 eller noe. men er vel ikke så mye jeg ser neste uke på undersøkelse, er bare 6+4 dager på vei da. jaja..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...