Mamman til 3 lykketroll Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Alt mulig man må tenke på også, men har begynt å tenke på hva jeg evt. skal skrive i meldeboka når jenta får mensen og ikke kan være med på f.eks svømming/gym... Ikke så enkelt med mannlig gymlærer heller selv om han helt sikkert forstår det... Noen forslag???
Mille** Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 "......kan ikke delta på svømmeundervisningen i dag pga mensen. " Jenta mi er ikke tenåring, men hun får nok mensen om ikke så lenge, så dette er hva jeg ville skrevet. ) Men kan de ikke ha gym når de har mensen?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Trenger du skrive grunn? Kan du ikke bare skrive: "Navnet" kan ikke /skal ikke ha svømming idag. Eller må det oppgis grunn?
ana baroma Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 hehe, husker i min ungdom så sto det bare Bassa skal ikke ha svømming i dag, vanlig grunn. Alt man skal bekymre seg for!
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2009 Tror ikke jeg blir særlig populær hos tenåringen hvis jeg skriver at grunnen er mensen, he he. Var selv veldig plaget med kramper/menssmerter så det er god nok grunn til å slippe gym synes jeg. Ikke sikkert hun blir plaget da, men noe må man vel bekymre seg for også ) Fikk tips om "magesmerter" og det er jo greit å skrive, eller bare ubegrunnet. Takk for svar )
Mille** Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Syns "vanlig grunn" var fin jeg, tror jeg kopierer den når den tid kommer. ;o)
metaMORfose Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Jeg tror det er viktig å la tenåringen forstå at mensen er helt naturlig, og at det heller ikke er noen sykdom. Vær åpen og tydelig. Har man kramper og menssmerter er det faktisk veldig mye bedre å bevege på seg, få blodomløpet i gang, enn å sitte stille. Det som vel er pyton er tida før man bruker tampong osv, da er det kjipt med felles dusj. Men går man på do før man går i dusjen, så går det helt greit. Svømming er selvsagt annerledes, da er det greit med en melding. Mensen er naturlig. Jeg kommer evnetuelt å skrive det som det er til mine jenter.
SusieQ Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Enig med deg i at vi må vise at det er naturlig, men må si at med de menssmertene jeg pleide å ha så kunne jeg ikke gå. Gikk krokbøyd og holdt på å besvime.
ungdomsmor Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 hm har tenkt på dette selv jente mi blir 10 til sommeren så det er sikkert ikke sååå lenge til det kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå