Gå til innhold

han vil ikke ha pupp :o(

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag skriker han og blir helt fortvila hver gang jeg legger han til puppen. og da har han ikke tatt flaske heller. men et par ganger nå i ettrmiddag og kveld har han tatt flaske, men ikke pupp.

han er 3 mnd.

han er ikke hvit i munnen og ikke hvitt på puppen.

sover jo dårlig på dagen fordi han er sulten antar jeg.

vært helt kaos med mat og soving igår og idag.

og han veier for lite i utgangspunktet og flater ut på kurvene, så jeg blir litt ekstra bekymra når han ikke spiser plutselig.

Noen som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle barn er ikke like lette å amme, det har jeg erfart.

Hvis du pumper deg å gir på flaske om dagen og ammer når han sover, altså når du merker at han begynner å våkne tar du han opp med en gang for å amme (hvis du vet han er sulten) det kan hende han da vil suge. Snuppa mi var på samme måte som gutten din og jeg holdt på å amme hele tiden når hun sov sånn at hun skulle lære seg teknikken skikkelig igjen. Det hjalp meg men hun har generelt sett ikke vært så glad i pupp, hun er alt for ivrig og alt for nysgjerrig.

Hun er ni måneder nå og for noen uker siden var hun syk, da nektet hun å ammes, kaskje fordi hun var veldig tett i nesen og at melken kommer lettere fra flaske?? Ikke vet jeg men etter hun ble frisk har hun vist lite interesse for pupp, noe jeg har tatt veldig tungt. I dag etter mange gangers prøving fikk jeg endelig amme henne og jeg var så glad at jeg nesten ville gråte:-)

Å amme er veldig koselig og en hver mor vil jo så gjærne klare ammingen men det er ikke like lett alltid. Syntes du er flink som prøver.

Lykke til!

Skrevet

ja det er så koselig å amme, jeg fikk det ikke til med førstemann, han klarte aldri å få tak. men med lillemann gikk det fint. så jeg har jo vært sååå glad og stolt fordi vi har fått det til. håper det går over.

han har vært tett i nesa, men han er jo egentlig mye bedre i nesa nå enn det han har vært, så jeg skulle ikke tro det er pga det. skjønner ikke noe jeg.

vi får se hvordan det er imorgen. gir ikke opp :o)

Skrevet

KAnskje det er tannkløe? Har du fått mens? Legg ham til i søvnen, da blir det bedre! Husk å pumpe om du ikke får ham til å die da! Han må jo ha maten på en eller annen måte...

Skrevet

tja, han gnager helt hysterisk på hånda si hele dagen, og sikler endel. kjenner ikke at det er noen tenner på vei da....

men slår de seg så vrang da? han kan være ganske rolig, bare sulten og litt ivrig, men så fort jeg legger han til puppen hyler han. noen ganger tar han et par sug, men ofte dytter han bare ansiktet inn mot puppen, og så ut igjen, men prøver liksom ikke å ta tak.

Skrevet

jeg har forresten ikke fått mensen. blødde et par uker når jeg begynte på zerazette, men har ikke blødd på et par mnd nå. Har det noe å si da?

Skrevet

Hei, jeg opplevde dette mer nr 2. Hun skrek som en gal hver gang jeg la henne til brystet. Jeg "lurte" henne litt, lot henne ta smokken, tok den ut og byttet den ut med brystet! Det fungerte noen uker, men hun forsto dette etterhvert også. Jeg kjempe hver eneste gang jeg skulle amme henne, gikk og ammet, lå og ammet, ammet i badekaret uten at dette hjalp noe. Det hele endte med at jeg satt på hs og ammet for lege og helsesöster. jeg gråt og var helt gjennomvåt av svette, jenta mi hylte og både legen og HS ble helt ulykkelige over hvordan det var for oss! Til slutt ba de meg om å slutte med ammingen, det slet ut både meg og lillemor!

Var kjempelei meg, men forsto at de hadde rett. Håper dette er noe overgående for deg! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...