Oi ..! Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Jeg har fått en så inn-i-hampen smertefull bihulebetennelse! Jeg tåler vanligvis en del smerte, men når går jeg bare rundt og griner og føler at fjeset mitt sprenges. Jeg har gått rundt med dette svineriet siden torsdag i håp om at det skulle kurere seg selv, men nå orker jeg ikke mer. Er det noen her inne som vet om en kan ta en antibiotikakur mens en er gravid? Ringer uansett legen i morgen, men tenkte jeg kunne høre her inne i tilfelle.
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Det finnes antibiotikakurer en kan ta selv om en er gravid. Jeg har akkurat hatt bihulebetennelse selv og gått på en 10 dagers kur. Vært flink å skylle nesen med saltvannsoppløsning, det har hjulpet meg mye i alle fall!
Oi ..! Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2009 Tusen takk for svar! Du har reddet synet mitt på nærmeste framtid Gjett om jeg skal til legen i morgen! Hurra!
Aprilprins<3 *fødeklar* Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Har nettopp hatt to penicillinkurer mot kraftig bihulebetennelse. Ikke farlig for babyen
Oi ..! Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2009 Takk for svar Jeg er selv allergisk mot penicillin, men det finnes visst annen type antibiotika som kan brukes. Takk-takk
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 JA! Det finnnes antibiotikakurer en kan ta mens en er gravid. Jeg hadde en tidagers penicillinkur for bihulene mine for litt siden. Snøt og snøt og snøt. Men skjønte etterhvert at dette ikke forsvant av seg selv og kom meg til lege. Dessuten er saltvann gull. Nesespray blir litt hardt i lengden. God bedring!
Oi ..! Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2009 Takk-takk Ser at redniongen er nær nå og gleder meg til å ta den første tabletten i morgen. Nå vet jeg liksom at jeg er bra igjen om et par dager
Fire småtroll Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Slimhinner som er litt hovne pga svangerskapshormoner og forkjølelse er tydeligvis ingen god kombinasjon, jeg fikk nemlig også bihulebetennelse rett før jul.. Fysj for et mareritt, hele kjeven var vond, kjentes som hodet skulle sprenges og øyeeplet sprette ut! Men det er heldigvis antibiotika å få selv om vi går gravide, er ikke bra for den lille av vi går med en infeksjon i kroppen heller. Så kom deg til lege i morgen. God bedring!
3b@rnsmor-30* Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 tror man kan få omtrent alle penicillin-tyene når man er gravid, det er værre med andre typer antibiotika..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå