Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 funket det? grei prevansjon? bivirkninger? hvor hadde dere det? blødningsforstryrrelser?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Jeg brukte det i fem år og har vært veldig fornøyd. Merket ingen bivirkninger og ble gravid 1.5 måned etter jeg sluttet å bruke det. Er dyrere enn p-piller, men kunne ikke bruke pilla pga bivirkninger. Kan ha det på forskjellige steder på kroppen, er bare å prøve seg fram og se hvor du foretrekker det. Jeg hadde det på overarmen først, men upraktisk om sommeren, pluss at det løsnet litt siden jeg svømmer tre dager i uka. Nederst på magen fungerte best for meg,
MizzMing Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Bivirkningen var blodpropp i begge lunger. Har leiden mutasjon, så den kombinasjonen gikk veldig dårlig.
Milimi Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Funket fint for meg også! Hadde det også nederst på magen. Av og til på overarmen. Men det viser så godt viss du går med tskjorte.!
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Leiden mutasjon? hvordan merket du blodproppen ,smerter eller?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 jeg har prøvd det meste av prevensjon, enten har jeg hatt blødningsforstyrrelser av mimipille, og hormonspiral eller migrena har forverret seg av p-piller. Så prøvde jeg p-plaster. INGEN BIVIRKNINGER:))) Men varte bare i 2,5 år da begynte huda å reagere på den. ble rød og irritert der plasteret satt. vr ru i huda og det svei. har alltid byttet plass for hver uke. Så nå har jeg ingenting å bruke, eneste legen anbefaler meg nå er denne p-ringen, men den vil jeg ikke bruke.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Prøvde det i noen måneder, men det bare løsna så til sist gadd jeg ikke mer. Ble dyrt med nye plastre hele tiden, følte meg aldri sikker heller.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Jeg brukte det i to måneder. Etter 14 dager fikk jeg sår og skorper der jeg hadde plastrene. Ringte fastlegen som sa at dette vil gi seg etterhvert. Resultatet var at skorpene gjorde at stoffet i plasteret ikke ble absorbert gjennom huden, jeg ble garvid og måtte ta abort. Har imidlertid hørt om andre som har bedre erfaringer enn meg med p-plaster, så det kan jo hende det fungerer bra for deg. Bivirkningene er stort sett de samme som ved vanlige p-piller - og plasteret er stort og stygt - spesielt lite pent om sommeren Å sette det på rumpa, som det står man kan i bruksanvisningen, gjør ofte at det bare krøller seg - og det kommer fra en som ikke har mye fett på rumpa. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 ang bivirkninger p-plaseter vs p-piller, så får man tilført mindre doser omgangen med p-plaser enn med p-pille der man får hele dosen på engang. Derfor fikk ikke jeg værre migrene av p-plaster som jeg da gjorde av p-piller. Så trenger ikke få de samme bivirkningene
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Tok det lang tid å bli gravid etter p-slutt? Lest i den enorme bruksanvisningen og ble litt skeptisk til en del ting. Så vurderer å ikke begynne men kan ikke gamble på hopp av i svingen når vi ikke vil prøve akkurat nå. Det jeg reagerte på var, at depresjon kan bli verre ved p-plaster bruk. Kunne ta tid å bli gravid etter slutt. Migrene kunne bli verre. Kommer ikke på flere. HI
McRabarbragrøt Skrevet 20. januar 2009 #11 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har aldri brukt det... MEN jeg har 2 venninner som begge ble gravide mens de brukte det...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #12 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har brukt p- plaster i ca 4 år og synes det er veldig bra. Fikk bivirkninger av p- pillene, men har ikke merka noe med plasteret. Jeg setter de nederst på magen og på rumpa på hver side. Jeg skriver opp hvor jeg skal sette de så jeg ikke setter de på samme sted for ofte. På rumpa krøller de seg ofte, men det har gått bra. De sitter på og jeg har ikke blitt gravid. Det at de er store og stygge burde ikke være noe problem med mindre du er nudist. Det blir jo skjult av trusa, den eneste som ser de er jo kjæresten, og han bryr seg ikke. Skjønner ikke at det skal være noe problem. Jeg slutter i begynnelsen av mars, er redd for hvor lang tid det vil ta før jeg kan bli gravid, men håper det ordner seg fort. Skal begynne å prøve i juli, så får håpe det har gått lang nok tid da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå