Gå til innhold

Kombinasjonen kvalme og jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så kvalm! Hele dagen. Kaster ikke opp, men føler meg heller ikke helt i form.. Hva gjør dere andre som er kvalme iforhold til jobb? Blir dere sykemeldt, eller kan arbeidsgiver tilpasse arbeidet? Jeg er lærer, og vil helst ikke være sykemeldt, men jeg er helt utslitt etter jobb, og blir enda kvalmere når jeg skal ta meg av mine to små om ettermiddagen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg veeeldig igjen her gitt... Jeg har vært veldig trøtt, slapp og kvalme som spesielt kommer snikende litt utpå dagen. Slet skikkelig en periode med å holde ut på jobben i 8 timer..ville bare hjem å legge meg å sove. Så en periode klarte jeg ikke å gjøre noen ting etter jobb..låg rett ut på sofaen og sov/dorma. Veeldig slitsomt. Jeg har en fysisk jobb, der vi går på murgulv hele dagen og med mye tunge løft og bøying. Ble ikke sykmeldt, men kunne godt tenkt meg det. Nå har det gått litt bedre syns jeg..tar det skikkelig med ro(pga ryggen i tillegg..sliter litt med den). Håper bare jeg slipper å kaste opp... Har sagt fra til sjefen om hvordan ting ligger an..sånn at hvertfall EN person skjønner hvorfor jeg ikke er helt meg selv. Kan vel ikke akkurat sammenligne jobbsituasjonen vår da men.. :)

Skrevet

Har du snakket noe med legen din for å få noen piller?? De sier ofte at man kan ta postafen, som er reisesyketabl. som fås kjøpt uten resept. Men er lurt å snakke med lege først uansett...

Skrevet

Jeg er også lærer, og jeg ble sykemeldt av legen ganske kjapt med samme symptomer som deg. Var faktisk legen som mente det var lurt, ikke jeg.

Skrevet

Jeg er også kvalm og trett på jobb. Kjempe trett etter jobb. Jeg trur nesten att hvis jeg ikke hadde vært gravid, så hadde jeg holdt meg hjemme/gått hjem fra jobb... rart det der :) jeg vet ikke jeg, skal til første kontroll på mandag hos legen.

Jobber som reisende vikar, og da er jeg ikke hjemme når jeg er på oppdrag. Det er ikke så morro å ha hjemlengsel, kvalm, trett og gravid. Humør som svinger...

jaja det blir vel en ordning :)

Skrevet

Jeg er kjempekvalm og har nettopp begynt å kaste opp. Er 6+4 nå, men har vært kvalm fra like etter positiv test. Er kvalm hele dagen og natten og brekker meg mange ganger i løpet av døgnet. Orker ikke tanken på mat og er kjempestolt når jeg har fått i meg to kapteinkjeks. Jeg ble sykmeldt i dag.

Skrevet

Jeg har vært sinnsykt kvalm siden romjulen og har vært sykmeldt. Kaster opp og har vært fullstendig ute av drift. Er 11 uker på vei nå, og begynte å jobbe 50% igår. For meg fungerer det best å jobbe på formiddagen og så gå hjem og sove, for kvalmen blir verre utover dagen. Jeg har begynt å ta akupunktur og det hjelper litt.

Var ikke så kvalm med førstemann, men nå skjønner jeg virkelig hva folk snakker om! Dette er fælt!!

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg, er lærer jeg og. Jeg var på jobb og ble så utrolig dårlig, var så vidt jeg holdt ut dagen. Jeg er kvalm fra midt på natt til utpå ettermiddagen, ikke kastet opp, men dårlig matlyst, så får ikke i meg stort før ved fire tida på ettermiddagen. Jeg ble sykemeldt. Har absolutt ikke noe på jobb å gjøre i min tistand. Skal da kunne ta vare på ungene på jobb og være litt oppegående. De klarer seg, så kommer jeg tilbake så fort jeg er bedre. :)

Lykke til og håper du får kvlamen i sjakk. Jeg har ikke fått sjakk på min enda.

Skrevet

Å være kvalm er skikkelig ille..har to små fra før og med 100prosent jobb krever dagen sitt. Er sykmeldt på 2. uken nå, og ønsker å folenge den til jeg er bra.

all mat er frastøtende, klarer ikke å spise, og hvis ejeg et skjeldent øyeblikk har lyst på noe så spiser jeg -og kaster det opp etterpå. Æh fælt ja!

Har dårlig samvittighet for jobb, for jeg er jo ikke syk, bare gravid..men jeg fungerer ikke som vanlig. Nå gleder jeg meg til dette går over!

Er ellers veldig trøtt og sover rundt15 timer i døgnet..flykter nok litt fra kvalmen..

Er veldig glad for at legen forstår meg!

God bedring til alle dere medsøstre:-)

Skrevet

Jeg er også veldig kvalm og generelt i dårlig form. Sikkert mye pga 2-åringen som krever sitt på ettermiddagene. Har dessverre ikke fast jobb, så jeg synes ikke jeg kan sykmelde meg, for jeg må ha mer jobb før jeg går ut i permisjon. Hadde jeg derimot hatt fast jobb eller lengre kontrakt ville jeg gått litt ned i stilling akkurat nå ja... Gleder meg nesten til å bli arbeidsledig, selv om jeg må ha mer jobb.

Skrevet

Heisann:-)

Jeg slitersom dere med kvalme samt mye hodepine. Var på jobb i 2 uker etter jul men måtte kaste inn håndkledet i går og legen sykemeldte meg med en gang. Jeg er lærer og underviser på kjøkken og har ikke sjans til å klare det nå.

Nå har jeg akkurat kreket meg ut av sengen for å prøve å komme meg til jeg skal hente energibunten på 3 i barnehagen, han krever jo sitt og skjønner ikke helt hvorfor mamma koser på sofan hele ettermiddagen som han sier. søt er han da nårhen skal kose også og trøste hodet mitt.-)

Lykke til alle medsøstre, dette har vi glemmt når tiden nærmer seg:,da får vi lønn for strevet:-)

Skrevet

Takk for gode råd. Ved mine to forrige svangerskap var jeg student og styrte tiden min selv, men nå gjør jeg ikke det lengre.. Dessuten kan jeg ikke huske at jeg var så kvlam da, bare uggen... Jeg får se det an. I dag har det faktisk gått ganske bra, men det varierer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...