Gå til innhold

Dere med barn som er allergiske mot ULL, kan dere se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan merket dere at barnet var allergisk? Hvordan så utslettet ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rød irritert hud som går over til eksem her.

Selv kan jeg bruke det litt. Når jeg bruker det riktig er det ok. (Ute når det er kaldt) Men bruker jeg det mye, eller når det er for varmt blir huden irritert. Viktig å bruke andre stoffer når en kan!

Skrevet

Fullfører meg selv; viktig å bruke andre stoffer når en kan, fordi en kan utvikle ullallergi om en blir overeksponert!

Skrevet

Men hvordan ser eksemen ut?

Synes lille nå har fått røde prikker akkurat som kløende kviser (uten hvitt, bare rød). Merker at de klør, for han synes det er deilig når jeg gnir og koser og klør på ryggen hans..

Skrevet

Akkurat slik du beskriver + at eksemen ble mye værre. Med en gang vi luttet med ull ble det bedre, og fikk han noe ull mot kroppen (f.eks en strikkegenser som kom inn mot huden i halsen), så ble det prikkete med en gang.

Skrevet

I tillegg til utslettet vil huden etterhvert bli som sandpapir.

Skrevet

Ja, slik ser det ut her også, eller berre heilt rødflammete stort område(der ulla har vore inntil huda). Her er det spesielt på låra dette kjem, men har hatt tilfeller av at heile overkroppen har sett slik ut.

Det forsvinn når ein tar av ulla, og brukar f eks bomull innerst, men det tek ei lita stund.

Vi har gått over til bomull og superundertøy.

Gjest Dina:-)
Skrevet

Jenta mi fikk sandpapir hud ifjor vinter av å gå med ull. Mange prikker og mange eksemflekker som minnet om sandpapir. Da vi gikk over til bomull ble det bedre og hun ble varmere. I år tok mannen min på henne ull, han glemte dette da, og nå får hun ikke det lenger... Men vi likte bomull veldig godt, vi altså. Får mye ufortjent kritikk det stoffet der

Skrevet

Han sov med ullpysj for en stund siden o g han blei sånn over hele overkroppen. Litt på armer og bein også stakkars. Var til og med hos legen, han mente det var virus...eh.

Så nå hadde jeg på ullbody i dag og så dukker de opp.

skal se hvordan det er i morgen. Ble litt lettet over at det har sett slik ut hos dere også, for jeg ble nesten bekymret for at det var noe han ikke tålte av mat :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...