Gå til innhold

Å strekke strikken for langt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst på et barn til.. Barn nr.3... Og etter det er jeg fornøyd. Jeg har alltid hatt lyst på 2-3 barn. Og etter nr.2 kom til verden har jeg merket at jeg ikke var klar for å stenge butikken.

Men nå syns mannen det er nok. Han syns han har strekt seg langt som har "gitt meg" 2 barn.. Og han syns vi skal stoppe nå. Vi hadde oss en prat i går og han sa det så sterkt at hvis vi får nr.3 så tror han at han blir sprø og kommer til å hoppe fra nærmeste bro.. *gulp*

Men hvis vi stopper med 2barn, så blir jeg ulykkelig. Jeg vil alltid føle at det mangler et barn. Så uansett valg, blir en av oss ulykkelig. Sånn er ståa nå. Jeg håper at mannen skal jenke seg. Vi har jo snakket om 3 før...

Det er godt å få snakket ut om det. Jeg har et lite håp om at mannen skal jenke seg og gå med på nr.3 etterhvert. Jeg har noen få år til på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barna dere har nå fortsatt er ganske små,, så preger det kanskje mannens avgjørelse? Kanskje ombestemmer han seg når de blir eldre?

Skrevet

høres litt ut som min mann. han sa også stopp etter to. da minsten var 2,5 sa jeg at hvis han fremdeles mente det samme så syns jeg han kunne sterilisere seg. jeg hadde ikke lyst å mase meg til en unge til så når han de siste årene hadde holdt med det samme så regnet jeg med at det var avgjort. men da ble han plutselig i tvil. etter noen mnd uten at vi hadde snakka om det sa han plutselig at jeg kunne velge om vi skulle ha nr 3. veldig lettvint for han da men..... da ble plutselig jeg i tvil gitt......men nå er jeg uansett i 6.uke da....gleder oss masse begge to.

det er en stor avgjørelse å bestemme om man skal ha et barn til, og det er jo best å være enige. hadde vi stoppet med 2 hadde nok jeg også følt at noe manglet tror jeg. eller kanskje jeg hadde slått meg til ro også, vet jammen meg ikke. lykke til hvertfall gi han litt tid og ikke mas for mye om det

Skrevet

Jeg orker ikke p-piller eller spiral, så jeg har sagt til min mann at etter nr 2 skal vi være forsiktige og ikke akkurat planlegge en til, men hvis jeg blir gravid en tredje gang beholder vi selvsagt det, også kan han eventuelt slå knute på tråden etterpå.

Skrevet

Akkurat som å høre min mann HI. Han ønsker å slå knute etter nr 2 nå, men jeg har bestandig ønsket meg 3 eller flere barn, men innser nå at jeg trolig må "nøye" meg med to. Jeg er jo heldig også da som har fått gleden av å få to barn, ikke alle forunt det heller. Uansett er det jo slik at det er best å være to om slike viktige avgjørelser. prøv å se det positive med å "kun" ha to barn, du har jo kun to hender også;) mer praktisk enn å ha tre;) de er to, ingen til "overs":)hvis du skjønner. barna skal følges opp i aktiviteter og lignende, da blir det en på hver foreldre hvis aktivitetene er på samme dag;)

Kan ramse opp mye jeg,men dette er ting jeg fokuserer på for å bli komfertabel med tanken på at dette er sistemann;)

uansett er det ikke enkelt, følg hjertet ditt:) og lykke til:)

Skrevet

Takk for gode svar. Godt med inspill både med håp og med fornuft.

Jeg tror jeg skal prøve å instille meg på at det kanskje bare blir disse 2 skjønne barna vi har.. Og så heller gjemme et ørlite håp i hjertet om at mannen kanskje ombestemmer seg etter noen år. Minsten er jo bare 22mnd nå og eldste er straks 4år. Så det er 2år mellom dem og det har jo sånn sett vært litt stritt. De har lenge vært bleiebarn sammen og de vil begge kles på osv,, mye å gjøre med andre ord. Så jeg håper at mannen, som elsker barna sååå høyt, vil savne en liten å susse og kose med når minsten blir 4år..

Da kommer jeg til å droppe spiralen og si at prevensjon heretter er mannens ansvar,, så gidd han sikkert ikke mere tilslutt og gir etter i ønsket mitt om nr.3..

Og da er jo minsten 4år, og eldste 6år og da er det jo ikke så mye jobb med dem lenger... Jeg krysser fingre!!!!!!!!

Takk for svar!!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...