stjerne-kikker<3 Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 NYTT 16:12 19.01.2009 Jeg jobber som personlig ass. for to forskjellige bruker innen kommunen. har vært ansatt siden sept. 2008. Er nå gravid i 20uke. Og har vært sykemeldt to uker nå. Pga jobben er veldig tung, mange tunge løft o.l. pluss jeg hadde blødninger så legen ville ikke risikere noenting. Så hun ba meg om å ringe til arbeidsgiver å spørre om tilrettelegging. Men det lot seg ikke gjøre, så der fikk jeg beskjed om at jeg kunne få sykepenger, for det hadde jeg krav på at kommunen betalte meg. Så skulle jeg vært på jobb på onsdag igjen og sykemeldingen går ut i morra. Men fikk ikke noe ny sykemelding fordi jeg hadde snakket med kommunen idag om sykepenger å da gjaldt de fra nå. Er det noen som har erfaring med dette her? Skal jeg bare ringe arbeidstedene mine å si at jeg ikke skal jobbe lengre? Skjønner ikke akkurat så mye. Hvordan regner de ut disse sykepengene ? hva får jeg?
*Hønemor81* Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Jeg kan selv for lite om dette til å kunne regne ut sykepenger, men hvis jeg var deg ville tatt en samtale med ditt lokale NAV-kontor så fort som mulig, eller se etter informasjon på www.nav.no. De vil kunne forklare deg hvilke rettigheter du har. Lykke til!
Anita*født* Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Så lenge din arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge for deg skal du gå til legen får et skjema som er fra arbeidstilsynet der legen skriver det du ikke skal gjøre som løft osv,om ikke din arb giver ikke kan omplassere deg får du svangerskaps penger som er din vanlige lønn. Du er ikke syk men frisk,og kan gå hjemme med samme lønn,dette skal legen din og arb giver vite,nettopp vært igjennom samme,men min arb giver fant noe annet til meg så jeg slapp gå hjemme=))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå