Gå til innhold

Jenta mi er 4 mnd i dag :) Noen spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jenta mi starte med litt velling nå? Kan hun drikke vann, hvor mye??

Må få med at jenta mi er født 6 uker for tidlig.

Hvilke forandringer kan jeg vente meg denne mnd da? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)gutten min blir 4 mnd om noen dager.

har gitt han veldig tynn grøt i noen dager nå,men bare litt (en teskje pulver) for å se at han ikke får vondt i magen eller noe og det har gått veldig fint:)

har også gitt han vann,koka opp og gitt han noen teskjeer hver dag,det har jeg gjort noen uker nå:)

men må si det at jeg er ikke sikker på hvordan det er når di er født for tidlig da,kanskje du burde spørre på helse stasjonen?:)

men vann vil jeg tro går greit :)

Skrevet

Hei! Jeg og lillegutt på 4 mnd var på helsestasjonen i dag på et slags barseltreff med info fra fysioterapeut og helsesøster. Helsesøster snakket om ernæring og hun sa at det anbefales å gi barnet kun MM og MME til barnet er 6 mnd. Hvis det virker som barnet ikke blir mett kan man prøve forsiktig med grøt. Hun sa at vann trenger ikke barnet i tillegg, man skal amme eller gi MME før måltidet...

Men ville også ha snakket med helsesøster ang. det at hun er født for tidlig....

Skrevet

Gutten min er 4mnd og tre uker (også født 6uker før termin)

Begynte med en liten smak risgrøt igår,bare en teskje. Virket ikke veldig overbegeistret men det gikk ned....

Ser at du også bor i Trheim,fødte du på St olav?

Skrevet

Takk for svar. Jenta mi får i seg nok mat, gir henne både mm og mme:)

Så tror ikke jeg trenger å begynne med velling og slikt enda da, greit det. Godt å forholde seg til det gamle en stund til i hvertfall :)

Trøndera:

Har flyttet til melhus nå, har bodd her ca 2 uker. Men jeg Fødte på st olav ja. Har bare fint å si om st Olav, de ansatte der var bare helt fantastiske.

Hvordan opplevde du det da?

Skrevet

vann er nok ikke noe farlig å gi til de små så lenge det er kokt. vi gir det jo i mme og de fikk sukkervann som beroligende når d skulel ta føllingstesten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...