Prinsen & spiren Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 I så fall hva? Hilsen ei som titter innom fra 1.trim
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Har ikke kjøpt stort ennå, men barnevogn har vi kjøpt brukt :-)
Mia77 Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Jepp. Barnevogn Stellekommode Reiseseng Vognpose Pluss at vi har lånt: Bilsete Masse klær Seng
Prinsen & spiren Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2009 Okej, har funnet ut at man sparer MASSE (mer enn antatt nesten) på å kjøpe noe brukt. Vi har i alle fall tenkt å kjøpe brukt vogn av noen vi kjenner.. Men, vanskelig og vite hva man kan kjøpe / og helst ikke burde kjøpe..
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 hei! jeg vil bare gi deg et lite tips. Skal du kjøpe brukt bilstol, ville jeg ikke kjøpt av noen du ikke kjenner i det hele tatt. dette fordi bilstolen kan ha vært i en bilulykke, og det sies at en bilstol mister sin funksjon etter å ha vært med i en ulykke:) selv har jeg kjøpt bilstol brukt, av firmenningen min som jeg kjenner godt, og jeg vet at den ikke har vært i noen ulykker, så jeg føler meg veldig trygg ellers vil jeg si at du sparer MYE på å kjøpe brukt, bare vær litt kritisk til hva du kjøper;) Kun det beste er godt nok for de søte små, hehe:) lykke til!
FruMamma med nr 2 Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Jeg ville ikke kjøpt brukt bilsete. Har sete vært i en kollisjon eller fått seg en hardere trøkk, er ikke sete tilfredstillende lenger. Og det sies at de har en levetid på 5-6 år. Er det isopor i sete, kan dette allerede etter 4 år ha begynt å tære. Er det et sete dere vet med sikkerhet ikke har vært utsatt for noe, hadde jeg kanskje kjøpt det, men sikkerhet i bilen er noe av det vi ikke har spart penger på til noen av barna. Gå gjerne inn på NAF sins sider og se på oppdaterte tester der. Da hadde jeg heller spart penger på stellebord, vogn og vippestol. Og et tips til...tenk over hva dere vil bruke penger på. Trenger du ammepute, lekegrind, to forskjellige dyner(en til seng, en til vogn) etc...?
Mayken Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Vi har det meste fra før. Men har kjøpt "ny" vogn til lille, har kjøpt den brukt. Og så har vi arvet lekegrind etter et vennepar.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 vi har kjøpt brukt ja *vogn *maxicosi med isofix base * babybjørn stelleveske (gratis på finn faktisk * stol til å feste på bordet * babycall Må bare si at disse advarslene mot å kjøpe brukt bilsete faktisk bunner i velfungerende negativ "reklame" fra forhandlere. Hvis bilen din er i bilulykke som er så seriøs at setet går i stykker får du faktisk ikke hente ut en eneste ting fra bilen!(Kun ting som ikke er montert i bilen. Et bilsete går faktisk under montert enten med base eller ikke) Naf,Viking etc lar deg faktisk ikke hente ut et bilsete. Temmelig logisk når man ser det fra det ståstedet. Nr 2 er : hvilke foreldre er det som ville solgt et sete som hadde vært i ulykke for å tjene en pitteliten slant?? tror ikke det er mange heller gitt! Godt poeng med at jo eldre setet er jo mer slitent blir det hvis det er i isopor. Aner ikke hvor mange seter som lages i isopor i 2009 jeg, men dette rådet er i allefall noe jeg ville tatt hensyn til! Selvfølgelig sier jeg ikke at vi skal "spare" når det gjelder sikkerhet, men jeg mener at vi heller ikke skal stole blindt på forhandlerene
Gjest Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 vi har kjøpt brukt barnevogn og bilsete, resten har vi fra snuppa på tre
Boffeloffen Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Her er det blanding av nytt, brukt og lånt Kjøpt brukt: Stellebord Vogn Babybjørn vippestol Lånt/ fått: vugge Babybjørn bæresele og stelleveske Klær Kjørepose babygym leker Ammepute brystpumpe Hadde fra før: Lekegrind babyteppe kjøpt nytt: noen klær( veldig lite ) Bilsete barnestol til å brette sammen sengtøy og madrass Balje har kanskeje mer, men dette er vel i hovedsak det jeg har
FruMamma med nr 2 Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Nei, det er greit at man blir litt påvirket av forhandlerne, men om en bilstol har blitt litt skeiv eller fått seg en trøkk,trenger ikke det være snakk om skader du faktisk ser med øye. Det samme gjelder bilstoler som er sendt med fly. Flyselskapene anbefaler det ikke for de får såpass røff behandling at de vil ikke garantere for sikkerheten etterpå. Jeg ville heller brukt 2-3000 på en ny bilstol enn 5-6000 på ei ny vogn. Åjo, jeg tror faktisk at noen vil selge uansett om setet har fått en trøkk...så fremt det ikke vises på setet. Folk selger seter på finn som faktisk er mer enn 6 år gamle også.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 nå skal ikke jeg være kranglete her, men skylder på hormoner å svarer (kommer til å svare inni hodet mitt ca 1000 ganger hvis jeg ikke får skrevet det ned ) Mesteparten av ting som kommer til Norge kommer med fly når det er produsert i utlandet. Det er ingen garanti for at setet man da kjøper hos forhandler til fullpris er skadefritt eller ikke har fått seg en trøkk hvis ikke flyselskapene kan garantere sikkerheten etterpå. Ingen garanti for at det ikke har fått seg en trøkk fra grossisten i Norge til butikken engang! Gjennomsnittsforbrukeren sender ikke seter heller med fly for den saks skyld, men det er helt sikkert noen assa. Er helt enig med at det er lurt å styre unna veldig gamle seter på finn, men temmelig nye tror jeg ikke det er noen fare. Lurt å se an selger også selvfølgelig. Man merker jo om det er mennesker som selger for å tjene penger kontra at tingen står i veien. Kikker man litt på bildet så får man jo uansett et feeling på om dette er mennesker som er nøye og forsiktige med tingene sine eller ikke. Selvfølgelig er smaken som baken. Noen velger å kjøpe brukt mens andre kjøper nytt. Jeg har valgt å ikke kjøpe babytøy, sengetøy etc brukt. for meg blir det helt feil
FruMamma med nr 2 Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 Hehe, det er lov å bli litt kranglete:) Heldigvis er ikke jeg av den typen som hisser meg opp over motsvar:)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 19. januar 2009 #15 Skrevet 19. januar 2009 hihi er jo noen her inne som biter da så det lønner seg å trå forsiktig Ha en knall kveld videre
magica fra tryll Skrevet 19. januar 2009 #16 Skrevet 19. januar 2009 Tror nesten alt jeg har er kjøpt eller fått brukt. Liker godt å være miljøvennlig:) Jo,-mora mi fikk kjøpe ny saueskinnspose i gave siden hunden hadde tygget istykker den jeg hadde:(
FruMamma med nr 2 Skrevet 19. januar 2009 #17 Skrevet 19. januar 2009 Ja, det er det:) Ha en fin kveld du også!
birrisj05.02.09 Skrevet 19. januar 2009 #18 Skrevet 19. januar 2009 Har ikke kjøpt noe brukt, men hadde vogn og sprinkelseng og en hvit kurv vi skal ha stående ved senga vår den første tiden fra før. Samboer har et barn fra tidligere forhold, såh. Pluss at jeg leita fram stellemadrassen fra jeg selv var baby, siden vi skal bruke en vanlig kommode, og stellemadrassene nå til dags ikke passer en vanlig kommode. Ellers har vi kjøpt alt nytt..
lillebøllaspringmadrass Skrevet 19. januar 2009 #19 Skrevet 19. januar 2009 Vi har kjøpt vogn brukt... Til førstemann og ny da nr 2 kom. Måtte ha en phil og ted vogn, og da var det ikke å få tak i brukt på finn.. Vogna fra nr 1 er brukt opp, så vi kjøpte ny som var brukt til nr 3. Ellers er tripptrappstoler, sprinkelseng, og vugger fra jeg og mannen min var små.. Skinnposer også. Tepper, sengetøy er også fra da jeg var liten. Klær har jeg kjøpt en del nytt til nr 1, liker ikke å kjøpe klær fra folk jeg ikke kjenner til unga mine. Jeg har en sånn greie med lukt, at jeg takler ikke at det lukter andre av klærne til unga mine.. også i forhold til vaskemidler, jeg vasker kun med nøytral.. aner ikke hva klærne har blitt behandla med før. Men jeg har arva litt fra folk jeg kjenner og nr 2 arva av nr 1. Også har jeg brukt masse fra jeg selv var liten da. Mamman min tar nemlig vare på alt! Jeg er veldig fan av gjenbruk. synes det er viktig for miljøet
kreps-76 Skrevet 19. januar 2009 #20 Skrevet 19. januar 2009 stellebord til nr 3 voksipose til nr 2 sportstrille til nr 2 babybjørn til nr 2 reiamtecdress str 80 kjøpte jeg også brukt til førstemann arvet/lånt noen klær Ellers kjøpte vi alt nytt til førstemann, det var liksom ikke noe alternativ da å kjøpe brukt- skjønner ikke hvorfor, det er jo mange penger å spare på det, og mye er jo like fint som nytt.
Trollunn Skrevet 19. januar 2009 #21 Skrevet 19. januar 2009 Kjøpte brukt barnevogn ja! Syns det er jævlig å bruke så mye penger på en helt ny vogn, men det er jo selvfølgelig smak og behag. Man kan vaske alle delene i barnevognen slik at den i alle fall blir ren og fin:) Veldig mange pent brukte vogner på finn.no!
Hakkamella Skrevet 20. januar 2009 #22 Skrevet 20. januar 2009 Jepp. Nesten alt. Enten kjøpt eller fått. Klær, både undertøy og annet. vogn vippestol seng (madrass og dyne er ny) mye av sengetøyet voksipose lekegrind noen leker Resten har jeg kjøpt eller fått i gaver. Pledd (hjemmelagde og kjøpte) noen klær leker sengetøy Viktig at du vasker alt uansett om det er nytt eller kjøpt, særlig tøy (klær sengetøy) og leker, for de kan inneholde allergifremkallende stoffer eller bakterier du ikke vil ha. Men vanlig renhold er nok.
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 20. januar 2009 #23 Skrevet 20. januar 2009 Vi har vel egentlig ikke kjøpt noe brukt til gullgutten i magen, men han er jo det 3. barnet våres, så han arver masse utstyr etter søstrene sine. Det jeg kan huske at jeg har kjøpt brukt til jentene er en gammel voksipose, og den bruker vi ennå. Har den liggende i barnehagen, med saueskinn under. Begge jentene har vært varme etter sovingen i bhg selv i -10 grader. Ellers så skulle vi arve litt brukt klær av en kusine av meg, siden vi bare har jenteklær fra før, men hun har visst skiftet mening siden de kanskje skal ha et barn til om en stund...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå