Gå til innhold

Til dere som er blitt gravid midt i et vikariat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått i et 100% vikariat siden august 2008. Vikariatet varer til august 2009, men har jeg termin i april 2009.

Så det jeg lurer på er hvordan det blir med permisjons pengene da..?

Vil jeg få utbetalt 100% helt til jeg er tilbake fra perm, selv om vikariatet mitt går ut i august 09?

Har fast stilling på 46% til vanlig...

Er redd for at jeg bare får utbetalt 100% frem til august 2009, for så å bare få 46% der etter og ut permisjonstiden.

Kan noen som vet dette være så snill å svare....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nøyaktig slik min situasjon var sist eg skulle ut i permisjon og eg fekk utbetalt permisjonspengar ut i frå lønna eg hadde då eg gjekk ut i permisjon. hadde same utbetaling heile tida. inga endring sjølv om vikariatet gjekk ut i august.

Skrevet

Du får utbetaling beregnet på de 100% du jobber før du går ut i permisjon. Så lenge du har vært i jobb de siste 6 av 10 mnd før permisjonen. Jeg hadde det på samme måten med forrige svangerskap.

Men når permisjonen er over, står du uten jobb og inntekt(eller tilbake til de få % du allerede hadde fast), dersom du ikke har fått ordnet opp i det i mellomtiden. :)

Lykke til!

Skrevet

SUPERT!!! :)

Det var akkurat dette jeg ville høre! :)

Fikk plutseli litt panikk for at jeg skulle gå ned til 46% lønn midt i permisjonen... Men vet dere om det er arbeidsgiver som betaler ut lønn gjennom hele permisjonen, eller tar NAV over de resterende prosentene når vikariatet mitt på 100% går ut..?

Skrevet

når vikariatet ditt går ut regner jeg med det er nav som overtar utbetalinga. det blir samme satser, for du har jo jobba nok til å tjene opp penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...